کاهش دو میلیارد دلاری درآمد نفتی‌ عربستان سعودی

© AP Photo / LM Oteroکاهش دو میلیارد دلاری درآمد نفتی‌ عربستان سعودی
کاهش دو میلیارد دلاری درآمد نفتی‌ عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی پس از حمله به تاسیسات آرامکو بیش از دو میلیارد دلار از درآمد نفتی خود را در ماه گذشته از دست داده است.

به گزارش اسپوتنیک، فایننشال تایمز در گزارشی نوشت پس از حمله به تاسیسات آرامکو که بزرگترین حمله به بخش نفت عربستان سعودی در تاریخ این کشور محسوب می‌شود، تولید نفت عربستان حدود 1.3 میلیون بشکه در روز در ماه سپتامبر نسبت به ماه قبل از آن کاهش یافته است.

آیا حمله به عربستان، مجازاتی بزرگ برای آمریکا بوده است؟ - اسپوتنیک ایران
آیا حمله به عربستان، مجازاتی بزرگ برای آمریکا بوده است؟

این در حالی است که عربستان سعودی پیش از این به بخش تحقیقات اوپک اعلام کرده بود که به تولید نفت این کشور پس از حمله به آرامکو تنها 660 هزار بشکه در روز ضربه خورده است.

اطلاعاتی که تحلیلگران و مشاوران به اوپک ارائه داده‌اند نشان می‌دهد که عربستان سعودی بیش از دو میلیارد دلار درامد نفتی خود را پس از این حمله  از دست داده است. مقامات عربستان می گویند با استفاده از ذخایر نفتی به صادرات نفت خود ادامه می دهند. ولی مشاوران انرژی، تحلیلگران و مقامات اجرایی صنعت نفت توانایی بازگشت تولید و صادرات این کشور را زیر سوال برده‌اند.

در 14 سپتامبر، پالایشگاه های نفتی آرامکو سعودی در شرق عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله توسط جنگجویان انصارالله(حوثی ها) به عهده گرفته شد. پیشتر وزیر امور خارجه آمریكا، مایك پمپئو از دخالت احتمالی تهران در این حملات خبر داده بود. به گفته وی، این حملات از یمن انجام نشده است. وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را رد كرد و خاطرنشان كرد كه سیاست آمریكا از "فشار حداكثر" به سمت "دروغ حداكثر" سوق پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала