درخواست فوری ایران از ترکیه برای خروج و توقف حملات به سوریه

© Sputnik / Siavash Sobhgahi درخواست فوری ایران از ترکیه برای خروج و توقف حملات به سوریه
درخواست فوری ایران از ترکیه برای خروج و توقف حملات به سوریه - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه ایران: تهران خواستار خروج نیروهای نظامی ترکیه از خاک سوریه و اتمام سریع حملات به این کشور است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه ایران امروز در بیانیه ای خواستار خروج فوری نظامیان ترکیه از خاک سوریه شد.

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز نگرانی از عملیات نظامی ترکیه در خاک سوریه، از نزدیک وضعیت انسانی و خطرات غیرنظامیان منطقه را در درگیری ها از نزدیک مشاهده می کند و بر قطع فوری حملات و خروج نیروهای نظامی ترکیه از سوریه تأکید می کند.

ادامه پیشروی ارتش ترکیه در سوریه  - اسپوتنیک ایران
ادامه پیشروی ارتش ترکیه در سوریه

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، با درک نگرانی های امنیتی ترکیه، همانطور که قبلاً نیز اشاره شد معتقد است، که عملیات نظامی نه تنها نگرانی های امنیتی این کشور را برطرف نمی کند، بلکه منجر به خسارات مادی و معنوی قابل توجهی نیز می شود و بر این اساس مخالفت خود را با این اقدامات اعلام می کند.
جمهوری اسلامی ایران همانطور که قبلاً گفته شد، شرایط فعلی منطقه را نتیجه مداخله بین منطقه ای به ویژه توسط ایالات متحده آمریکا می داند و با نگاهی به حل مشکلات در چارچوب فرصت های منطقه ای، آمادگی خود را برای انجام هرگونه نقشی بین این دو اعلام می کند. کشورها، در حال حاضر، با دو طرف در تماس هستند. جمهوری اسلامی ایران معتقد است که با رعایت حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و توافقنامه عدن، رفع تنش فقط با آرامش حاصل می شود.

ترکیه به بهانه ساخت منطقه ای حائل برای پناهجویان سوری و اسکان آنان در این مناطق و پاکسازی مطقه از وجود نیروهای باقی مانده از داعش و گروهک های تروریستی کرد معروف به نیروهای دموکراتیک کرد سوریه وارد این کشور شده و دست به حملات هوایی و زمینی زده است. طبق اعلام منبع مطلع ترک، ارتش ترکیه وارد مناطق شمال شرقی سوریه شدند تا نیروهای کرد مورد حمایت آمریکا را مجبور به عقب نشینی از مرز کنند.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала