آیا عربستان سعودی برای مقابله با ایران به کمک روسیه احتیاج دارد؟

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر آیا عربستان سعودی برای مقابله با ایران به کمک روسیه احتیاج دارد؟
آیا عربستان سعودی برای مقابله با ایران به کمک روسیه احتیاج دارد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
به عقیده سیاست مدار سعودی، با توجه به روابط پیچیده عربستان با برخی از کشورهای منطقه، به ویژه ایران و ترکیه، این پادشاهی برای تضمین امنیت خود به حمایت روسیه احتیاج دارد

به گزارش اسپوتنیک، سیاست مدار عربستان سعودی، شهیر النهاری اظهار داشت: " عربستان سعودی با توجه به وضعیت دشوار منطقه، وضعیت پیرامون ایران، سوریه و سیاست  های ترکیه به همکاری با روسیه در خاورمیانه نیاز دارد. پادشاهی عربستان کشوری است که از صلح حمایت می کند و نه از جنگ، اما در منطقه ای واقع شده است که مدتهاست درگیر جنگ و مشکلات مختلف است. بنابراین، پادشاهی برای تضمین امنیت خود و منطقه خلیج فارس به حمایت روسیه احتیاج دارد، با توجه به اینکه روسیه یک ابر قدرت بزرگ است و موضع آن در جهت حمایت از شرکا می باشد. "

پوتین برای اولین بار پس از سال 2007 به عربستان سفر می کند - اسپوتنیک ایران
پوتین برای اولین بار پس از سال 2007 به عربستان سفر می کند

پیش از این معاون ریاست جمهوری روسیه گفته بود که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در تاریخ 14 اکتبر برای انجام دیدار رسمی به عربستان سعودی سفر خواهد کرد، لازم به ذکر است که در جریان این سفر، مذاکراتی با پادشاه و ولیعهد عربستان پیش بینی شده است و همکاری دو کشور در زمینه های مختلفی مورد بحث قرار می گیرند. در طی این بازدید، حدود سی سند امضا خواهد شد.

به گفته النهاری ، در ریاض، بازدید رئیس جمهور روسیه را تاریخی می دانند و امیدوارند که این دیدار به پیشرفت روابط در حوزه های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کمک نماید.

وی یادآور شد که پادشاه عربستان، سلمان بن عبدالعزیز آل سعود، اولین سفر خود به مسکو را در اکتبر سال 2017 انجام داد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала