ابراز امیدواری مسکو برای آزادی هر چه سریعتر خبرنگار روس بازداشتی در ایران

© Photo / Facebook/Yulia Yuzikابراز امیدواری مسکو برای آزادی هر چه سریعتر خبرنگار روس بازداشت شده در ایران
ابراز امیدواری مسکو برای آزادی هر چه سریعتر خبرنگار روس بازداشت شده در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که خبرنگار بازداشتی این کشور در ایران بزودی آزاد شود.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که امیدوار است یولیا یوزیک، خبرنگار روس که در ایران بازداشت شده اشت هرچه زودتر آزاد شود.

بازداشت خانم خبرنگار روس در ایران  - اسپوتنیک ایران
بازداشت خبرنگار روس به اتهام جاسوسی در ایران

ضمیر کابولوف، رئیس دپارتمان دوم آسیا وزارت امور خارجه روسیه امروز دوشنبه گفت: مسکو امیدوار است که یولیا یوزیک خبرنگار روس بازداشت شده در ایران هرچه سریعتر آزاد شود.

وی افزود: سفیر روسیه در ایران روز شنبه در وزارت امور خارجه ایران حضور داشته است. رسیدگی به پرونده یوزیک در حال اتمام است و ما انتظار داریم به زودی او را آزاد کنند.

وی در پاسخ به این سؤال كه، آیا ممکن است طی هفته جاری آزاد شود، گفت: "به احتمال زیاد، بله."

پیش از این آندره گاننکو، وابسته مطبوعاتی سفارت روسیه در ایران گفته بود که در تاریخ 29 سپتامبر، یولیا یوزیک، شهروند روس براساس اطلاعات موجود، با دعوت خصوصی به تهران سفر کرده بود.

به محض ورود به تهران، گذرناماه وی توسط پلیس فرودگاه امام خمینی به دلایل نامعلوم ضبط شد. در 2 اکتبر، این شهروند روس هنگامی که در هتلی در پایتخت ایران اقامت داشت، بازداشت شد.

در تاریخ 4 اکتبر، ایگر مارگلوف، معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه، مهدی سنایی، سفیر ایران در مسکو را به وزارت امور خارجه روسیه دعوت کرد تا شرایط بازداشت یولیا یوزیک، شهروند روسیه در تهران را مشخص کند. مهدی سنایی تأیید کرد که یولیا یوزیک به دستور مقامات ایران بازداشت شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала