تاسیسات هسته ای اسرائیل تحت پوشش راداری روسیه + نقشه

اشتراک
گنبد راداری فرامرزی روسیه اسرائیل را نیز تحت پوشش خود قرار داده است.

به گزارش اسپوتنیک، چند روز پیش اطلاع حاصل شد که روسیه ایستگاه های رادار فرامرزی خود را در خاک کشورهای خاورمیانه مستقر می کند. ابتدا خبر دادند که صحبت بر سر کشورهایی همچون ایران و امارات عربی متحده است اما دیرتر گفتند منظور مصر است که در انجا وسایل هشداردهی درباره حملات موشکی،  اسرائیل را نیز تحت پوشش خود قرارداده و این کشور را از امکان استفاده موثر از موشک های بالستیک محروم می سازد.

​با توجه به اطلاعات ارائه شده ، مونتاژ ایستگاه رادار روسی "رزانانس ان ای" در یکی از پایگاه های نظامی مصر آغاز شده و شعاع عمل آن بسیار گسترده  بوده و شبه جزیره سینا و حتی بخش بزرگی از جنوب ترکیه را در برمی گیرد.

کارشناسان می گویند در حال حاضر اسرائیل هم دارای موشک های بالستیک و هم دارای سلاح هسته ای است  و در نتیجه وجود ایستگاه رادار هشداردهی روسیه درباره حملات موشکی، این موشک ها تحت کنترل قراردارند که از جمله امنیت خود روسیه را نیز تأمین می کند.

درنظر است حداقل یک ایستگاه رادار فرامرزی در خاک ایران مستقر شود که امکان خواهد داد سراسر خاورمیانه تحت کنترل قرار بگیرد که مخصوصاً پس از ان اهمیت دارد که آمریکا برای استقرار موشک های کروز و بالستیکی خود در آنجا ابراز تمایل کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала