واکنش وزارت خارجه روسیه نسبت به خبر وجود نیروهای ویژه روسی در نروژ

© Sputnik / Kirill Kallinikovماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
زاخارووا: خبر وجود نیروهای ویژه روسی در نروژ، چیزی به غیر از سیاست تهاجمی اطلاعاتی نیست.

به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا سخنگوی رسمی وزارت امورخارجه روسیه در این رابطه گفت:«ما از تشدید فعالیت اطلاعاتی روسی‌هراسی متعجب شدیم. شاید لابی نروژی و یا شاید خارج از نروژ دست به چنین کاری زده است. هرچه باشد نتایج آشکار آن را در صفحات مطبوعات نروژ مشاهده کردیم. به نظر من، این نوعی تخطی از اصول اخلاقی و اصول حرفه روزنامه‌نگاری است.  ما مشاهده می کنیم که در این اواخر در نروژ کارهای سیستماتیک برای شکل دادن سیمای دشمن در چهره روسیه انجام می شود».

زاخارووا ابراز امیدواری نمود که اسلو روابط خود با مسکو را بر اساس منافع درازمدت و احترام متقابل و نه بر اساس «اخبار دروغین تحریک‌آمیز» تنظیم کند.

اواخر ماه سپتامبر اخباری در باره حضور نیروهای ویژه روسیه در اشپیتسبرگن در رسانه ها منتشر شد. روزنامه‌نگاران بر اساس منابع خارجی خود و اطلاعاتی که از جمله از هواپیماهای شناسایی آمریکا دریافت کرده بودند اخبار را منتشر کردند.

نویسندگان مقالات اطمینان داده بودند که گروه تاکتیکی نظامیان روسیه به شناسایی تأسیسات زیرساخت نروژ دست زدند و سیستم نظارت فنی و پلتفرم های حسگر برپا کرده است.

مجمع‌الجزایر اشپیتسبرگن در اقیانوس منجمد شمالی واقع است. روسیه و نروژ دو کشوری هستند که دارای حقوق مساوی در استفاده از منابع طبیعی و آبهای ارضی آن هستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала