سوریه نباید صحنه ای برای رویارویی ایران و عربستان بشود

© Sputnik / Anton Denisovولادیمیر پوتین در حال سخنرانی در باشگاه «والدای»
ولادیمیر پوتین در حال سخنرانی در باشگاه «والدای»  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ولادیمیر پوتین ایران و عربستان سعودی را به این امر فراخواند که از سوریه به عنوان صحنه‌ای برای رویارویی استفاده نکنند.

به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه  از ایران و عربستان سعودی خواست از سرزمین سوریه به عنوان میدانی برای رویارویی استفاده نکنند.

وی در جریان سخنرانی در باشگاه «والدای» گفت:«رویارویی بین کشورهای بزرگ و بانفوذ منطقه نمی تواند بر کل اوضاع منطقه و از جمله سوریه بی‌تأثیر باشد. می دانم که رهبری عربستان سعودی که بزودی به آنجا سفر خواهم کرد و رهبری ایران که ما در تماس دائمی با همکاران ایرانی هستیم و چند روز پیش دیداری با رئیس جمهور ایران داشتم، خواهان صلح و ثبات برای ملت سوریه هستند. ما از آنها می‌خواهیم با توجه به این موضوع، منتها تلاش خود را بکار ببرند و مانع از آن شوند که خاک سوریه  صحنه ای برای رویارویی بین آنها شود».

توقف کشتی های حامل بار برای ایران به‌دلیل تحریم‌ها  - اسپوتنیک ایران
توقف کشتی های حامل بار برای ایران به‌دلیل تحریم‌ها

ولادیمیر پوتین در ادامه گفت:«من روی آن حساب می کنم که وقتی شرکای ما این موضوع را درک کنند  و همانا به این شکل عمل کنند، آنها متوجه خواهند شد که علاوه بر رویارویی، امکان همکاری برای رسیدن به اهداف مشترک وجود دارد. به نظر من انگیزه ها و مشوق های دیگری برای تغییر وضعیت کنونی بین عربستان و ایران و گذار از مقابله به همکاری وجود دارد. زیرا در هر دو مورد، هر دو کشور  با خطرات مشابهی روبرو هستند: رادیکالیسم، جدایی‌طلبی و تروریسم. اهداف مشترک وجود دارند که قبل از همه می توان از هدف توسعه و پیشرفت نام برد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала