ارتش آمریکا ایران را یک قدرت درجه دو می داند

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev  /  مراجعه به بانک تصاویر ارتش آمریکا ایران را یک قدرت درجه دو می داند
ارتش آمریکا ایران را یک قدرت درجه دو می داند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروی دریایی آمریکا آماده نیست که با ایران رقابت کند و در این نبرد، برنده باشد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه «فارن پالیسی»، نیروی دریایی آمریکا آماده نیست که با ایران رقابت کند و در این نبرد، برنده باشد و به همین دلیل است که در زمان حاضر، گفت وگوهای خشن ممکن است همچنان به قوت خود باقی بماند.

ارتش آمریکا ایران را یک قدرت درجه دو می پندارد، اما گزینه های واشنگتن در برابر تهران بشدت محدود است و نیروی دریایی آمریکا همچنان چشمان خود را به روی این واقعیت بسته که ناوهای آن به خاطر تخریب، آسیب و یا زمین‌گیر شدن از تکمیل مأموریت‌های خود، در معرض شکست در میدان نبرد با ایران هستند.

در مقاله منتشره در نشریه نامبرده آمده است:«توانایی ایالات متحده برای اعمال قدرت در خلیج فارس از طریق ناوشکن های تهاجمی، دیگر آن چیزی نیست که در طول چندین دهه قبل بود.

سلاح جدید نیروهای ارتش ایران  + عکس - اسپوتنیک ایران
سلاح جدید نیروهای ارتش ایران + عکس

مزیتی که نیروی دریایی آمریکا برای چندین دهه از آن در مقابل رقبای واقعی خود از آن بهره می برد، دیگر وجود ندارد. در واقع، کلاس های جدید زیردریایی های بی صدای دیزل و تحولات جدید در فناوری مین و اژدر باعث شده که امروزه رشته عملیات نزدیک به ساحل ها، بسیار خطرناک تر از گذشته باشند. در نتیجه، ناوهای هواپیمابر آمریکایی زمانی که وارد آب های نیروهای دشمن می شوند، دیگر در امان نیستند.

مسأله جدی تر، به کارگیری سیستم های روسی و چینی موسوم به موشک های ضد کشتی DF-21  است که چین در یک دهه اخیر آنها را ساخته است. ایران هنوز هیچ چیز پیشرفته ای مانند DF-21 چینی ها را در اختیار ندارد، با این حال، موشک ضد کشتی «نور» را در داخل تولید کرده- که به خودی خود مهندسی معکوس یک نوع مدل قدیمی تر یک موشک کروز چینی است. در سال 2016، ناوشکن USS Mason، از سوی چندین موشک «نور» که ظاهراً به دست شورشیان حوثی شلیک شده بود، مورد اصابت قرار گرفت.

این لحظه مهمی برای استراتژیست های نظامی است. با وجودی که ارتش آمریکا ایران را یک قدرت درجه دو می داند، اما گزینه های واشنگتن در برابر آن بشدت محدود است. در نتیجه، در حالی که تیم ترامپ در حال سبک سنگین کردن است که با ایران چه بکند، گزینه های دونالد ترامپ محدود خواهد شد و احتمالاً به اعزام کشتی های جنگی و زیردریایی هایی که قادر باشند موشک کروز دوربرد شلیک کنند، محدود خواهد شد».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала