گزارش و تحلیل

روانی سکسی شماره یک شوروی + عکس

© Fotolia / Alessandro de Leoروانی سکسی شماره یک شوروی + عکس
روانی سکسی شماره یک شوروی + عکس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
اسپوتنیک به نقل از نسخه نشریه اینترنتی لِنتا می نویسد: هزاران نفر پلیس این مرد جنایتکار سکسی را صید کرده، اما مدت مدیدی ناکام مانده بودند.

این داستان درباره الکساندر بِرلیزوف، ملقب به "دیو شب" است. روزها او کارمند جوان و امیدبخش در یک کارخانه مخفی موشک سازی بود و پس از تاریکی زنان را شکار می کرد. برلیزوف تبدیل به یک کابوس واقعی برای ساکنان دنِپروپتروفسک Dnepropetrovsk شد، جایی که به دستور لئونید برژنوف، رهبر وقت شوروی، سه هزار افسر پلیس از سراسر اتحاد شوروی در حال جستجوی او بودند. وی مرتکب 42 تجاوز جنسی و نه قتل شد و شیدایی سکسی شماره یک شوروی به رسمیت شناخته شد. او متولد سال 1946 میلادی بود.  

​همه افراد به کارخانه مخفی نمی گیرند، همه کاندیداها باید از یک دوره چک و کنترل عبور کنند. برلیزوف این دوره را با موفقیت طی کرده و در تیم کارخانه "یوژماش" فعالیت و خصوصیات رهبری خود را نشان داد. در همین زمان، برلیزوف به مطابعه  امور کیفری علاقه مند شد، شیوه تحقیق در مورد پرونده های مختلف جنایی را مورد مطالعه قرار داد، و حتی وارد دسته داوطبل کمک به پلیس وارد شد. آلکسکندر 23 ساله اولین تجاوز جنسی خود را در سال 1969 انجام داد.

او مراقب زنی بود که اواخر عصر به خانه برمی گشت و از پشت او را محکم گرفت و روسری او را در دست گرفته، پایین آورد و شروع به خفه کردنش کرد. قربانی بیهوش شد و او تجاوز جنسی کرد. برلیزوف برخی از وسایل شخصی زن را  گرفت. آنها هیچ ارزش مادی را نداشتند - برلیزوف به سادگی این "غنائم" را نگه داشت.

او قربانی خود را نکشت چون فکر کرد که آن زن او را ندیده و   به همین دلیل نتوانست شناسایی کند. برلیزوف از این الگو بیشتر استفاده کرد، بارها و بارها به زنان حمله کرد که به تنهایی در خیابانهای تاریک دنپروپتروسک قدم می زنند. اما  حملات  این شیدایی برای مدت طولانی متوقف شد، به دلیل این که پلیس در ابتدا آنها را در یک سری گره نمی زد. علاوه بر این، همه قربانیان دست برلیزوف به پلیس مراجعه نکردند چون نمی خواستند بلای خود را فاش کنند.

محمد علی نجفی شهردار سابق تهران - اسپوتنیک ایران
شهردار اسبق تهران در دادگاه اتهام قتل عمد همسرش را قبول نکرد + عکس

پلیس دنپروپتروسک سعی داشتند تا مسکوت کنند که در حال تحقیق در مورد یک سری تجاوزها و قتل ها است - اما با وجود این، وحشت در شهر آغاز شد. داستان های وحشتناک در مورد جنایتکار مرموزی، که لقب "دیو شب" به خود گرفت، از خانه به خانه می رفت و زنان سعی می کردند بدون نیاز فوری، شب را در تاریکی تنها راه نروند.  

کار به جایی رسید که کارخانه ها و موسسات دنپروپتروفسک  برنامه ها را اصلاح کرده و شیفت های دوم و سوم کارگران را لغو کردند. اکنون زنان فقط در طول روز کار می کردند و پس از کار با همراهی بستگانشان شهر می رفتند. اما همه مساعی عبث و بی هوده بود. برلیزوف باز هم حمله می کرد.

در همان زمان، او درراس دسته عملیاتی کارگران یوژماش قرار گرفت و از نقشه های پلیس و پرونده ها آگاه بود - و این به آن شیدایی اجازه می داد که او بارها و بارها از کارآگاهان فرار کند.

دستگیری "دیو شب" به لطف دبیر کل کمیته مرکزی حزب کمونیست شوروی لئونید برژنف وظیفه شماره یک آرگان های پلیس شد. او فعالیت حزبی را در دنیپروپتروسك آغاز كرد، و بنابراین آنچه را امور آن شهر به قلبش گرامی بود. او دستور داد كه تمام اقدامات ممكن را برای بازداشت سریع مجرم انجام دهند.

مأموران پلیس شب و رو در در خیابانهای شهر گشت می زدند. زنان جوان پلیس ملبس به لباس غیر اونیفورم در آسایش گاه های دنپروپتروفسک گردش زده و سعی كردند "دیو شب" را با "طعمه زنده" در پارك ها و میادین شهر بگیرند. شایعه شده بود که برای این اهداف حتی برخی از پلیس های مرد لباس زن می پوشیدند.   اما هیچ نتیجه ای حاصل نشد: به نظر می رسید او به زیر زمین رفته است.

دیو شب پنهان شده بود: برلیزوف که عضو کمکرسانی به دسته پلیس بود، از مسیرهای گشت زنی و از "بال مسکه های" پلیس خیلی خوب آگاه بود و به همین دلیل تصمیم گرفت که از صحنه برود. عملیات دستگیری وی ناکام ماند - و مأموران پلیس اعزام شده به دنپروپتروسک به خانه های خود بازگشتند. تقریبا بلافاصله پس از آن ، حمله جدیدی در این شهر رخ داد که قربانی آن زن جوان بود: به او تجاوز شد و او كشته شد. به نظر می رسید "دیو شب" کارآگاهان را مسخره می کند.

جای تعجب نیست که آن روانی مقدمات پزشکی قانونی را مورد مطالعه قرار داد: به لطف این معلومات او می دانست که چگونه می تواند مسیرهای خود را بپوشاند. برلیزوف سعی کرد رد پای کفش را پاک کند و ته سیگار و اثری از اسپرم را جایی نگذارد و هرگز در صحنه های جنایت تف نکند. اما یک بار، "دیو شب" اشتباه کرد: بروی برف های تازه افتاده اثری از کفش های او در محل جنایت باقی ماند - و او چکمه های گران قیمت و وارداتی را پوشید، که به شکل یک دسته محدود به دنپروپتروفسک وارد شدند. با این حال، این اشتباه در ابتدا به پلیس كمك نكرد، زیرا هنگام خرید کفش، اطلاعات گذرنامه را از كسی سؤال نمی كردند.

مدیر بنیاد گولن، به اتهام تجاوز از آمریکا اخراج شد - اسپوتنیک ایران
مدیر بنیاد گولن، به جرم تجاوز جنسی از آمریکا اخراج شد

در همین حال، این شخص روانی تاکتیک خود را تغییر کرد: او با دانستن اینکه پلیس شبانه او را شکار می کند، برای اولین بار تصمیم گرفت که وسط روز حمله کند و به خوابگاه خانوادگی کارمندان مؤسسه متالورژی دنپروپتروفسک رفت. برلیزوف می دانست که یک مهندس انستیتو به همراه همسر و دختر شش ماهه در یکی از اتاق ها زندگی می کند و شوهر در طول روز در حال کار است. در قفل نشده بود، شیدا بی سر و صدا وارد اتاق شد و به زن حمله نمود: مانند بسیاری از موارد، قربانی را خفه کرد تا اینکه هوش خود را از دهد و به وی تجاوز کرد. اما وقتی برلیزوف قصد رفتن، کودک از خواب بیدار شد و گریه کرد.

از گریه کودک مادرش از خواب بیدار شد، اما، خوشبختانه، حالت خود را نشان نداد و فقط کمی چشمانش را باز کرد. با این وجود ، این زن چهره برلیزوف را دید و آن در یادش برای همیشه نقش بسته شد. به زودی پلیس به خوابگاه رسید. هنگامی که مأموران   متوجه شدند این زن اولین کسی است که چهره "دیو شب" را دید و زنده مانده است، سعی کردند بر اساس گفته های او یک عکس مظنون تهیه کنند. این کار موفقیت آمیز نبود - اما قربانی به پلیس  اطمینان داد كه اگر او را زنده ببینند، می توانند این شیدایی را شناسایی كنند.

کارآگاهان تصمیم گرفتند به همراه قربانی بازمانده، به دنبال شیدایی  شوند. آن زن همراه با یک پلیس در مکانهای مختلف شلوغ ، از موزه ها و تئاترها گرفته تا بازارها و مغازه ها ، ظاهر می شد. همه جا به صورت مستمر به چهره مردان نگاه می کرد - و یک بار، یک ماه پس از شروع عملیات، کسی را دید که در جستجوی آن بود.

مثل همیشه، زن همراه با پلیس سوار تراموا شد - و ناگهان متوجه برلیزوف در میان مسافران شد. او وحشت زده شد و فقط با چشمانش، به پلیس طرف آن جنایتکار را نشان داد. پلیس به سمت برلیزف رفت - اما کار به این سادگی نشد: "دیو شب" نیز قربانی خود را شناخت، فوراً اوضاع را ارزیابی کرد و با عجله به سمت درب پرید.  آن را به زور باز کرد و در حال حرکت از تراموا بیرون پرید و ناپدید شد.

با این حال، این مورد نقطه عطف بود: پلیس ظاهر مظنون را به خوبی دید و این امر به تهیه تصویر او کمک کرد. پس از آن ، تمام پلیس دنپروپتروفسک جهت گرفتن شیدایی تصویردریافت کردند، که برخی از آنها برای کشیکزنی به پست کارخانه ها و شرکتهای شهری اعزام شدند. معلوم شد یکی از آنها در درب ورودی یوژماش استاده بود. به زودی ، یک مأمور پلیس در پست ایژماش  گزارش داد که مردی که مانند مظنون است در این کارخانه کار می کند.

قتل زن سعودی به دلیل رانندگی + ویدئو - اسپوتنیک ایران
قتل زن سعودی به دلیل رانندگی + ویدئو

برلیزوف با اطمینان به آسیب ناپذیری خود، قصد ترک شهر را نداشت و به آرامش به کار خود ادامه داد. کارآگاهان او را رصد کردند و خیلی زود متقاعد شدند: این دقیقاً همان کسی است که به دنبال آن هستند. برلیزوف فقط به عکس شباهت نداشت - او آن چکمه های بسیار نادر وارداتی را پوشید، که اثری از آن در یکی از صحنه های جنایت باقی مانده است.

کارآگاهان خانه پدر و مادر او را نیز در سرزمین استاوروپل بازرسی کردند و  مخفیگاه برلیزوف را کشف کردند. در آن، شیدایی همه چیز را که از قربانیانش دزدیده شده بود با دقت نگه می داشت - ماتیک، کیف دستی، آینه، شانه، جواهرات ، لباس زیر و غیره.

روانپزشکان متوجه شدند که وی دارای یک اختلال است - روان آزاری جنسی، اما در عین حال ، کارشناسان به اتفاق آرا به این نتیجه رسیدند که متهم هوشمند و از آنچه انجام می دهد آگاهی دارد. پس از چنین نظر پزشکی، حکم اعدام کسی را غافلگیر نکرد. متهم به قتل 9 نفر و 42 تجاوز به عنف محکوم شد. زندگی اولین روانی جنسی رسماً شناخته شده اتحاد شوروی در سال 1972 در زندان دنپروپتروفسک قطع شد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала