بن سلمان: ترامپ باید با حسن روحانی دیدار کند

© wikipedia / Sent via OTRSمحمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود
محمد بن سلمان بن عبد العزيز آل سعود - اسپوتنیک ایران
اشتراک
آیا توافق جدید ایران و آمریکا پیرامون برنامه هسته‌ای و فعالیتهای ایران در سراسر خاورمیانه ممکن است؟

به گزارش اسپوتنیک، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی در مصاحبه با شبکه سی بی سی آمریکا گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کند تا یک توافق جدید پیرامون برنامه هسته‌ای و فعالیتهای ایران در سراسر خاورمیانه منعقد شود.

با این حال ولیعهد سعودی در ادامه تاکید کرد که وی راه حل سیاسی را به راه حل نظامی ترجیح می‌دهد چرا که وقوع هرگونه جنگ بین تهران و ریاض اقتصاد جهانی را به ورطه سقوط می‌کشاند.

ولیعهد سعودی در ادامه مصاحبه خود افزود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا باید با حسن روحانی رئیس جمهور ایران دیدار کند تا یک توافق جدید پیرامون برنامه هسته‌ای و فعالیتهای ایران در سراسر خاورمیانه منعقد شود.

قدردانی  پمپئو از ولیعهد عربستان  - اسپوتنیک ایران
بن سلمان مسافرت شاهزاده‌ها را کنترل می‌کند

پیش از این، ترامپ گفته بود که برنامه ای برای دیدار در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل با مقامات ایران ندارد. ترامپ به خبرنگاران گفت: هرگز نمی توان هیچ چیزی را رد کرد، اما من قصد ندارم با ایران ملاقات کنم. اما این بدان معنا نیست که این اتفاق نمی افتد. من یک فرد بسیار انعطاف پذیر هستم، اما قصد آن را ندارم. ما با بسیاری از رهبران دیدار می کنیم، ما حدود 15 جلسه برگزار می کنیم، اما ایران جزو آنها نیست».

رسانه ها بارها گزارش داده اند که ملاقات رئیس جمهور ایران با ترامپ ممکن است در مجمع عمومی سازمان ملل رخ دهد. اما طرف ایرانی اظهار داشت كه چنین جلسه ای برنامه ریزی نشده است.

خبرنگار و مجری شبکه خبری سی ان ان که چندی پیش با محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در دفتر نمایندگی این کشور در نیویورک مصاحبه کرده بودبعد از مصاحبه در حساب توئیتری خود نوشت: «ظریف امروز به من گفت که رئیس جمهور روحانی حاضر است با ترامپ این هفته در نیویورک دیدار کند، اگر ترامپ حاضر باشد آن چیزهایی که ضروری است را انجام دهد، لغو تحریمها در ازای نظارتهای دائمی بر برنامه هسته ای ایران.»

​وی در ادامه از قول ظریف نوشت: شاخه زیتون همواره روی میز است و ما یک بار دیگر آن را نشان دادیم.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала