مقام اسرائیلی سامانه موشکی روسیه را برای عربستان مناسب تر دانست

CC BY 2.0 / DoD News/Tech. Sgt. Brian Kimball / 161104-F-QP401-031 مقام اسرائیلی سامانه موشکی روسیه را برای عربستان مناسب تر دانست
 مقام اسرائیلی سامانه موشکی روسیه را برای عربستان مناسب تر دانست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سابق سازمان دفاع موشکی اسرائیل سامانه روسی پانتسیر-اس-1 برای عربستان مناسب تر خواند.

به گزارش اسپوتنیک، رئیس سابق سازمان دفاع موشکی اسرائیل درباره عدم موفقیت سامانه موشکی پاتریوت در عربستان سعودی به اظهار نظر پرداخت.

دلیل احتمالی عمل نکردن سیستم پدافند هوایی پاتریوت در عربستان - اسپوتنیک ایران
دلیل احتمالی عمل نکردن سیستم پدافند هوایی پاتریوت در عربستان

وی گفت: سامانه پدافند هوایی عربستان قادر به ردیابی موشک و پهپادهایی که در ارتفاع پایین تر پرواز می کردند، نبود به این دلیل که سنسورهای این سامانه ها تنها اشیایی را که بالاتر از افق پرواز می کنند را ردیابی می کردند. علاوه بر این عربستان سعودی دارای قلمرو وسیعی است که حفاظت از حریم هوایی آن را پیچیده می کند.

رئیس سابق سازمان دفاع موشکی اسرائیل معتقد است که ریاض سامانه موشکی پانتسیر-اس-1 برای عربستان سعودی مناسب بود. این سامانه به سعودی ها اجازه می داد که اشیاء با ارتفاع پایین را نیز ردیابی و منهدم کند.

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 خواهد بود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала