کودکان‌کار لباس متحدالشکل می‌پوشند +عکس

© Photo / IRNAکودکان زلزله زده در ایران
کودکان زلزله زده در ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رسمیت بخشیدن به کار زباله‌گردی کودکان کار در ایران با اعطای لباس‌های متحدالشکل همراه شد که این موضوع موجی از واکنش‌ها را در فضای مجازی به دنبال داشت.

به گزارش اسپوتنیک، با توجه اینکه در ایران طبق قانون به کارگیری کودکان در مشاغلی چون زباله‌گردی غیرقانونی است، اما در چند سال اخیر این موضوع بیش از پیش به چشم می‌خورد و نه تنها کودکان‌کار بلکه برخی از مردم ایران نیز به زباله‌گردی رو آورده‌اند. و این در حالیست که در کرج این موضوع از مرحله بی‌تفاوتی وارد فاز جدید «رسمیت بخشی» با اعطای لباس‌های متحدالشکل شده است.

View this post on Instagram

A post shared by Mr. Pers (@mister.pers) on

رحیم خستو، عضو شورای شهر کرج در این خصوص به خبرنگار ایسنا گفت: «این مساله یکی از مصائب این شهر است که وجود دارد، کودکان‌کار هستند و نمی‌توان آن را محو کرد اما می‌توان شرایط را برای آنها تسهیل کرد.»
او با بیان اینکه لباس یکسان نوعی رسمیت‌بخشی به این موضوع است، افزود: «متولیان این کار استدلال می‌کنند که این برای امنیت آنان است، در هر حال واکنش نهادهای مدنی و سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند نظارت را بر این مسائل بیشتر کند. و این موضوع برای ما در شورای شهر مهم است و هفته آینده نیز در این خصوص با حضور مسئولان شهرداری و چند سازمان مردم نهاد جلسه داریم. البته پیش از این نیز اعلام شده بود که قرار است چرخ‌دستی‌ها از سطح شهر جمع شود اما اکنون این کار با لباس یکسان انجام می‌شود.»

View this post on Instagram

A post shared by تامین ۲۴ (@news.tamin24) on

کاربران بسیاری ضمن اظهار تاسف، معتقدند متولیان لغو کار کودکان باید علیه این قانون اعتراض کنند تا این موضوع باعث عادی‌سازی زباله‌گردی کودکان‌کار نشود. این کاربران نسبت به وضعیت معیشتی و شرایط اقتصادی حاکم در ایران بسیار معترض هستند و این اتفاق را فاجعه‌ای دیگر در ایران می‌دانند. کاربران با بیان اینکه اگر به زباله‌گردی رسمیت داده می‌شود پس باید به رانت‌خواران، دزدان و اختلاس‌گران ایرانی نیز لباس مشخص و متحد بدهند؛ معتقدند در حالیکه باید خانه امن، هزینه زندگی و تحصیل این کودکان فراهم شود، برای زباله‌گردی به آنها لباس یک شکل و همرنگ داده می‌شود.

View this post on Instagram

A post shared by Mana Neyestani (@neyestanimana) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала