عربستان به تولید نفت بیش از 9 میلیون بشکه در روز بازگشت

© AP Photo / LM Oteroعربستان به تولید نفت بیش از 9 میلیون بشکه در روز بازگشت
عربستان به تولید نفت بیش از 9 میلیون بشکه در روز بازگشت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عربستان سعودی تولید نفت روزانه خود را به 9.8 میلیون بشکه رساند.

به گزارش اسپوتنیک، وال استریت ژورنال به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که عربستان سعودی تولید نفت خود را به 9.8 میلیون بشکه در روز بازگرداند.

عربستان سعودی بزرگترین صادر کننده نفت و یکی از سه تولید کننده بزرگ نفتی پس از حمله به تاسیسات نفتی این کشور در تاریخ 14 سپتامبر، تولید نفت آن به 5.7 میلیون بشکه کاهش یافت که در حالت عادی 9.8 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کرد.

عبدالعزیز بن سلمان آل سعود، وزیر انرژی عربستان سعودی در تاریخ هفدهم سپتامبر اعلام کرد که ذخایر نفت این کشور به سطح قبلی بازگشته و انتظار می رود تا پایان ماه سپتامبر ظرفیت تولید نفت به 11 میلیون بشکه در روز و تا آخر نوامبر به 12 میلیون برسد.

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما "ائتلاف عربی" در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پومپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 خواهد بود. 

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала