واکنش ایران به اتهامات تکراری اخیر وزیر خارجه انگلیس

© Sputnik / Shiva Abshenasدکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران
دکتر سید عباس موسوی سخنگوی وزارت امور خارجه ی جمهوری اسلامی ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موسوی: انگلیس باید دخالت در امور کشورهای منطقه را متوقف کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از «ایرنا»، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران طرح همزمان ادعای وزیر خارجه انگلیس با ابتکار جدید ایران برای حل مناقشه در منطقه را با هدف ممانعت از موفقیت این ابتکار دانست.

 وی در این خصوص گفت: به نفع انگلیس است اجازه دهد کشورهای منطقه راه حل خردمندانه خود را برای خاتمه تنش‌های کنونی که عمدتا نتیجه مداخله خارجی است، پیدا کنند.انگلیس به جای سیاه نمایی علیه دیگران، از خباثت و شیطنت در مسائل منطقه و فروش اسلحه به متجاوزان یمن و مشارکت در جنایت علیه بشریت که به تایید سازمان ملل متحد نیز رسیده است، دست بردارد.

موسوی با اشاره به شتاب و پیشدستی انگلیس در متهم سازی بدون سند و مدرک ایران به دخالت در حادثه آرامکو در اولین لحظات وقوع آن را امری مسبوق به سابقه دانست و افزود: حمایت انگلیس از طرف متجاوز در جنگ یمن، هیچ دلیلی برای پذیرش ادعای واهی و یکطرفه وزیر خارجه آن کشور نزد افکار عمومی باقی نمی گذارد.

حمایت سیاسی و تسلیحاتی انگلیس از عربستان در جنگ یمن از عوامل اصلی ادامه این تجاوز و کشتار است. لندن می بایست بجای متهم سازی دیگران، بر متحد جنگ طلب خود فشار آورد تا هر چه سریعتر این جنگ ویرانگر را متوقف کند».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала