گسترش دوباره فهرست تحریم های آمریکا در رابطه با ایران

© Sputnik / Igor Mikhalevاعلام میزان کمک های مالی به امریکاییان به خاطر شیوع ویروس کرونا
اعلام میزان کمک های مالی به امریکاییان به خاطر شیوع ویروس کرونا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ایالات متحده دوباره فهرست تحریم های خود در رابطه با ایران را گسترش داده و شش شرکت و 5 شهروند جمهوری خلق چین به این فهرست اضافه کرد.

به گزارش اسپوتنیک این مطلب را وزارت خزانه داری آمریکا در وبسایت خود اعلام کرده است.

از جمله شرکت های چینی COSCO Shipping Tanker (Dalian) Co. ، COSCO Shipping Tanker (Dalian) Seaman & Ship Management Co. و CHINA CONCORD در فهرست تحریم های آمریکا در رابطه با جمهوری اسلامی گنجانده شده اند.

روابط واشنگتن و تهران پس از حمله به نفتکش ها در دریای عمان و سرنگونی یک پهپاد جاسوسی امریکا توسط ایران متشنج تر شده است. روند رو به وخامت گرائیدن روابط امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا در ماه مه سال گذشته از برجام خارج شده و ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

 متشنج شدن دوباره اوضاع در منطقه در بهارامسال و پس از آن آغاز شد که آمریکا سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را نیروی تروریستی اعلام کرد و در پاسخ ایران فرماندهی مرکزی ارتش امریکا در خاور میانه (سنتکام) را سازمان تروریستی دانست.

اخیراً ایالات متحده بارها تحریم ها عایه ایران را در چارچوب فشار حداکثری بر جمهوری اسلامی افزایش داده است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала