مصرف آجیل برای سلامتی و مبازه با چاقی

CC0 / Pixabay/ExplorerBob / مصرف آجیل برای سلامتی و مبازه با چاقی
مصرف آجیل برای سلامتی و مبازه با چاقی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
خوردن آجیل روزانه ارتباط مستقیمی با کاهش احتمال چاقی و ابتلا به بیماریهای مرتبط با آن دارد. این نتیجه گیری توسط دانشمندان دانشگاه هاروارد در ایالات متحده انجام شده است.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از MedicalXpress، دانشمندان دانشگاه هاروارد طی تحقیقاتی به مطالعه تاثیر مصرف آجیل بر روی کاهش خطر چاقی پرداختند،  در این تحقیق 51529 مرد 40 تا 75 ساله که در بخش بهداشت و سلامت مشغول به کار هستند و 238 386 پرستار 24-44 ساله شرکت کردند. سلامت داوطلبان به مدت 20 سال کنترل شد. شرکت کنندگان هر چهار سال یک بار وزن و دفعات خوردن یک وعده آجیل (28 گرم) را در سال قبل گزارش کردند. همچنین در این تحقیقات سطح تمرینات هفتگی از جمله پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری و شنا نیز ارزیابی شد.

آجیل - اسپوتنیک ایران
کدام آجیل به فعالیت مغز کمک می کند؟

معلوم شد که استفاده مکرر از آجیل از هر نوع با کاهش وزن همراه است. بنابراین، یک نیمه وعده اضافی، خطر افزایش وزن را به اندازه دو کیلوگرم در طی چهار سال کاهش می دهد. مقدار مشابهی از گردو، 15 درصد خطر ابتلا به چاقی را کاهش می دهد.

دانشمندان خاطرنشان كردند كه اين مطالعه مشاهده ای بوده، به این معنی که قادر به شناسايي دقيق علت و معلول نيست. با این حال، داده های مشاهدات دیگر را تأیید می کند. اعتقاد بر این است که آجیل به اتلاف زیاد انرژی در هنگام جویدن کمک می کند و فیبر بالای آن باعث احساس سیری طولانی تر می شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала