دعوت روحانی از کشورهای منطقه برای پیوستن به طرح امنیت خلیج فارس

© Sputnik / Alexei Nikolskiyپیشنهاد روحانی برای تامین امنیت خلیج فارس
پیشنهاد روحانی برای تامین امنیت خلیج فارس - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور ایران از کشورهای حوزه خلیج فارس خواست که به طرح ابتکار صلح هرمز بپیوندند.

به گزارش اسپوتنیک، حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، صبح امروز پیش از عزیمت به نیویورک برای حضور در هفتادوچهارمین مجمع عمومی سازمان ملل اظهار کرد: همواره اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل فرصت مناسبی برای این‌که نظرات ملت‌ها از جمله ملت ایران بیان شود و اقدامات غیرمنصفانه و ظالمانه‌ای که نسبت به ملت ایران روا داشته می‌شود برای مردم و کشورهای جهان توضیح داده شود،‌ هست. همچنین فرصتی برای توضیح مسائل پیچیده و سخت منطقه.

 روحانی در سفر به نیویورک با چه کسانی دیدار می کند؟  - اسپوتنیک ایران
روحانی در سفر به نیویورک با چه کسانی دیدار می کند؟

روحانی افزود: ما در این اجلاس طرحی برای امنیت منطقه ارائه خواهیم کرد، این طرح درباره یک همکاری دسته جمعی درون منطقه خلیج فارس است ما می‌خواهیم همه کشورهای منطقه در این طرح حضور داشته باشند البته این طرحی که در سازمان ملل باز خواهد شد تنها امنیتی نیست، بلکه اقتصادی و سایر مسائل نیز هست، اما در راستای مسائل امنیتی است.

روحانی افزود: طرح ابتکار صلح هرمز درباره یک همکاری دسته جمعی درون منطقه خلیج فارس است و می‌خواهیم همه کشورهای منطقه در این طرح حضور داشته باشند.

رئیس جمهور ایران تاکید کرد: انشاءالله امیدواریم این طرح را بتوانیم باز کنیم و به دنیا اعلام کنیم ایران به دنبال صلح بلندمدت در منطقه است و آمادگی دارد در یک مجمع گفت وگو با حضور سازمان ملل حضور یابد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала