ایران در صورت شرکت در تحقیقات، اطلاعات مربوط به حملات آرامکو را ارائه می دهد

© REUTERS / VIDEOS OBTAINED BY REUTERSایران در صورت شرکت در تحقیقات، اطلاعات مربوط به حملات آرامکو را ارائه می دهد
ایران در صورت شرکت در تحقیقات، اطلاعات مربوط به حملات آرامکو را ارائه می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مقامات ایرانی از تحقیقات بین المللی بی طرفانه در مورد حمله به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی حمایت می كنند و در صورت مشاركت در این تحقیقات، اطلاعاتي را كه در اختيار دارند، ارائه می دهند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در مصاحبه روز دوشنبه با رادیو عمومی ملی آمریکا گفت: مقامات ایرانی از تحقیقات بین المللی بی طرفانه در مورد حمله به تأسیسات نفتی در عربستان سعودی حمایت می كنند و در صورت مشاركت در این تحقیقات، اطلاعاتي را كه در اختيار دارند، ارائه می دهند.

از ظریف پرسیده شد كه واکنش تهران به مشاركت كارشناسان فرانسوی در تحقیقات برای حمله به عربستان سعودی چگونه است. ظریف گفت: "ما از تحقیقات بین المللی بی طرف حمایت خواهیم کرد." وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این سؤال كه آیا مقامات ایرانی اطلاعاتی را كه در مورد این حملات دارند را ارائه خواهند داد، گفت به شرطی که در تحقیقات شركت كنیم.

به گفته ظریف، ایران در برابر فشارهای اقتصادی دولت واشنگتن تسلیم نخواهد شد. وزیر امور خارجه ایران گفت: ما با تجاوز بی پروای ایالات متحده مخالف هستیم. من می توانم به شما اطمینان دهم كه ایالات متحده قادر نخواهد بود ما را تحت فشار به زانو درآورد. از توهماتی كه می توان ایران را با فشار شكست داد، رها شوید. وی افزود: "ایالات متحده می تواند در صورت شروع گفتگو با ما بر اساس اصول احترام متقابل، خیلی بهتر نتیجه بگیرد."

در 14 سپتامبر، پالایشگاه های نفتی آرامکو سعودی در شرق عربستان با هواپیماهای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله توسط جنگجویان انصارالله(حوثی ها) به عهده گرفته شد. پیشتر وزیر امور خارجه آمریكا، مایك پمپئو از دخالت احتمالی تهران در این حملات خبر داده بود. به گفته وی، این حملات از یمن انجام نشده است. وزارت امور خارجه ایران این اتهامات را رد كرد و خاطرنشان كرد كه سیاست آمریكا از "فشار حداكثر" به سمت "دروغ حداكثر" سوق پیدا کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала