موشک های زیردریایی اتمی روسی ، آمریکا را «خالی از سکنه» می کند

© Photo / Рress-service of JSC "PO "Sevmas"موشک های زیردریایی اتمی روسی ، آمریکا را «خالی از سکنه» می کند
موشک های زیردریایی اتمی روسی ، آمریکا را «خالی از سکنه» می کند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
موشک های زیردریایی های اتمی روسی پروژه «بوری» قادرند آمریکا را به سرزمینی غیر قابل زیست و تهی از سکنه تبدیل کنند.

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه آمریکایی ناشنال اینترست در این باره نوشت: حتی اگر سایر نیروهای هسته ای روسیه «در حمله اول» از بین بروند، موشک های زیردریایی های اتمی این قدرت را دارند.

تحلیل گر این روزنامه می نویسد: « هر یکی از شانزده موشک پی۳۰ «بولاوا» در زیردریایی ، شش کلاهک هسته ای با قدرت ۱۵۰ کیلوتن حمل می کند که تقسیم شده و اهداف مختلف را از بین می برند. این بدان معناست که یک «بوری» قادر است به شهر و پایگاه های نظامی واقع در فاصله بیش از ۵.۸ هزار مایل،۷۲ کلاهک هسته ای پرتاب کند که بر اساس قدرت مخرب ده برابر بمب پرتاب شده در هیروشیما است.»

به گفته ی وی در سال های جنگ سرد، زیردریایی های روسی پرسروصدا تر از زیر دریایی های غربی بودند و بدان معناست که آسیب پذیریشان بیشتر بود. این مشکل را  که در مقاله متذکر شده است در سال ۱۹۸۰ متوجه شدند ، زمانی که شوروی از ژاپن و نروژ فناوری برای ساخت زیردریایی پروژه «شوکا-بی» آورد ، زیردریایی که خفای صوتی آن یا «اسب کاری نیروی دریایی آمریکا»یعنی زیردریایی درجه لس آنجلس برابری می کرد.

اکنون مجهز شدن زیر دریایی پروژه بوری آنرا « بی صداتر» کرده و قادر است بدون جلب توجه با سرعت بیشتر نسبت به زیردریایی درجه اوهیو حرکت کند.    

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала