روحانی: ایران پروژه امنیت خلیج فارس را به سازمان ملل می دهد

© AP Photo / Iranian Presidency Officeروحانی: ایران پروژه امنیت خلیج فارس را به سازمان ملل می دهد
روحانی: ایران پروژه امنیت خلیج فارس را به سازمان ملل می دهد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
حسن روحانی رئیس جمهور ایران بیان داشت: «ایران پروژه همکاری با کشورهای منطقه برای تامین امنیت خلیج فارس و تنگه هرمز را ارائه می دهد.»

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسن روحانی رئیس جمهور ایران صبح یکشنبه در مراسم رژه نیروهای مسلح سخنرانی کرد. 

 روحانی خاطر نشان کرد: ما امنیت، برادری و همبستگی برای مردم منطقه به ارمغان آوردیم و آمریکا نیز همواره موجب ایجاد ناامنی بوده و منابع کشورهای منطقه را تاراج می‌کند. ما به همسایگان خود اعلام می‌کنیم دست رفاقت، دوستی و برادری به سوی آنها دراز کرده و آماده‌ایم از خطاهای گذشته آنها در منطقه بگذریم، چرا که امروز دشمنان اسلام یعنی آمریکا و صهیونیست می‌خواهند از شکاف و اختلاف بین ما سوء‌استفاده کنند. منطق ما منطق خلیج فارسی است که امنیت آن درون‌زا باشد. امنیت خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز درون‌زاست و نیروهای خارجی در این منطقه می‌توانند ناامنی و مشکل ایجاد کنند.

وی بیان داشت: امسال در سازمان ملل با شعار «ائتلاف امید و هرمز، صلح برای منطقه» حضور می‌یابیم. طرحی را در سازمان ملل پیش‌روی جهانیان قرار می‌دهیم که ایران با همکاری کشورهای منطقه امنیت منطقه، خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز را تامین می‌کند و اعلام می‌کنیم حضور نیروهای خارجی برای آبراه‌های جهانی، منطقه، امنیت کشتیرانی و نفت مشکل‌زا و خطرآفرین است. مسیر و راه ما ایجاد وحدت و هماهنگی با کشورهای منطقه است.

حسن روحانی افزود: آنهایی که می‌خواهند حوادث منطقه را به ایران نسبت دهند بدانند مانند گذشته دروغ‌های آنها افشا می‌شود اگر آنها دنبال امنیت منطقه هستند این همه سلاح به منطقه ارسال نکنند و اگر راست می‌گویند منطقه ما را تبدیل به مسابقه تسلیحاتی نکنند. اگر دنبال امنیت منطقه هستند از این منطقه خارج شوند، زیرا حضور شما برای منطقه بلا و نقمت بوده است. هر اندازه از این منطقه فاصله بگیرید امنیت بیشتری برای منطقه به وجود می‌آید.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала