عربستان سخنان ظریف را مضحک خواند

CC0 / Pixabay/apriltan18 / عربستان سخنان ظریف را مضحک خواند
عربستان سخنان ظریف را مضحک خواند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
در وزارت امورخارجه عربستان سعودی سخنان ظریف در باره خطر درگیری بزرگ مقیاس در منطقه را به باد مسخره گرفتند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی «سی ان بی سی»، وزیر امور خارجه عربستان سعودی سخنان ظریف در باره خطر درگیری بزرگ مقیاس در منطقه را به باد مسخره گرفتند.

از وزیر خارجه عربستان سعودی درخواست شد به تفسیر سخنان وزیر امور خارجه ایران که طی مصاحبه با شبکه تلویزیونی «سی ان ان» بپردازد که گفته بود در صورت حملات از سوی واشنگتن یا ریاض درگیری بزرگ مقیاسی در منطقه آغاز خواهد شد.

وزیر امور خارجه عربستان سعودی در پاسخ گفت:«وزیرامورخارجه ایران اولین بار نیست که اینگونه سخنان مضحک و مسخره را برزبان می‌آورد. ما موظف هستیم از مرزهای خود، ملت و زیرساخت کشور دفاع کنیم. اما جهان مسئول است و نباید به ایران اجازه داده شود در ازای قتل بدون مجازات بماند و همچنین باید آزادی کشتیرانی در خلیج فارس و دریای عربی را تضمین کند تا وقفه‌ای در تحویل مواد انرژی‌زا بروز نکند.

رهبر حزب الله: ایران می‌تواند عربستان و امارات را نابود کند  - اسپوتنیک ایران
رهبر حزب الله: ایران می‌تواند عربستان و امارات را نابود کند

نباید تصور کرد که اگر برخورد انعطاف‌پذیری نسبت به ایران نشان داده شود، تهران رفتار بهتری از خود نشان خواهد داد.  طی 40 سال اخیر چنین اتفاقی نیفتاده است و در آینده هم نخواهد افتاد. ما اعطای وام به ایران را یک ایده سازشگرانه می دانیم».

شایان ذکر است، در تاریخ 14 سپتامبر 2019، تاسیسات نفتی شرکت آرامکو سعودی در شرق عربستان با چندین هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این حمله را حوثیان یمنی برعهده گرفتند. اما «ائتلاف عربی» در حال جنگ در یمن به رهبری عربستان سعودی ، ایران را مسئول حمله به تأسیسات نفتی عربستان می داند. وزیر امور خارجه آمریكا ، مایك پمپئو نیز ایران را مقصر دانسته و در این راستا به عربستان سفر نمود. وزیر دفاع ایران و دیگر مقامات این موضوع را اکیدا رد کرده است. براساس اعلام آژانس بین المللی انرژی، این حادثه در عربستان سعودی در حال حاضر به جدی ترین وقفه در تأمین نفت در تاریخ منجر شده است، حتی خسارات حمله به آرامکو، بیش از خسارات ناشی از انقلاب اسلامی در ایران در سالهای 1978-1979 و تحریم نفت پس از جنگ اعراب و اسرائیل در سال های 1973-1974 خواهد بود

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала