قطعنامه آتش بس در ادلب به تصویب نرسید

© AFP 2023 / Drew Angerer/Getty Imagesشورای امنیت سازمان ملل متحد
شورای امنیت سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روسیه، چین در شورای امنیت سازمان ملل علیه قطعنامه آتش‌بس در ادلب رأی دادند.

به گزارش اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل قطعنامه بلژیک، آلمان و کویت در باره آتش‌بس در ادلب را به تصویب نرساند، زیرا روسیه و چین دو عضودائمی شورای امنیت سازمان ملل علیه آن رأی دادند.

12 عضو شورای امنیت بر له قطعنامه رأی دادند و یک نظر رأی ممتنع داد.

پیشتر بلژیک، آلمان و کویت طرح قطعنامه در باره ادلب را در شورای امنیت مطرح کردند. بر طبق آن از همه طرف ها خواسته شده بود 21 سپتامبر آتش‌بس اعلام شود.

دستگیری ۴ نماینده پارلمان اروپا در تظاهرات پایگاه نظامی بلژیک - اسپوتنیک ایران
دستگیری ۴ نماینده پارلمان اروپا در تظاهرات پایگاه نظامی بلژیک +عکس

روسیه و چین گزینه خود را ارائه دادند. در سند مربوطه فراخوان به آتش بس در نیمه شب 20 سپتامبر ذکر شده است.  در این طرح آمده است که قطع عملیات جنگی، عملیات علیه افراد، گروه ها و سازمان های مرتبط با گروهک های تروریستی را در برنمی گیرد».

در سند ارائه شده در رابطه با اختلاف بر سر تعدادی از تأسیسات در ادلب ابراز نگرانی شده است. سیستم عدم‌درگیری بین سازمان ملل و طرفین درگیر در سوریه وجود دارد. مطابق با این سیستم، سازمان ملل  اطلاعات در باره محل قرارداشتن تأسیسات مدنی را ارائه می دهد تا مانع از حمله به آن‌ها در جریان عملیات جنگی بشود. قبلا وقتی کارمندان سازمان ملل و شرکای آنها از آنجا این اطلاعات را ارائه می‌دادند، اینگونه اطلاع‌رسانی مفید بود. اما به گفته نماینده دائمی روسیه در سازمان ملل،اکنون کارمندان سازمان ملل در ادلب نیستند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала