طرح استعفا یا عزل برای مسئولانی که خانواده آنها خارج از ایران هستند

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / طرح استعفا یا عزل برای مسئولانی که خانواده آنها خارج از ایران هستند
طرح استعفا یا عزل برای مسئولانی که خانواده آنها خارج از ایران هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران، آخرین وضعیت بررسی طرح دو فوریتی الزام بازگشت خانواده مدیران و مسئولان از خارج کشور را تشریح نمود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از مهر، حسین نقوی حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در خصوص آخرین وضعیت بررسی طرح دو فوریتی الزام بازگشت خانواده مدیران و مسئولان از خارج از کشور گفت: تاکنون جمعی از نمایندگان این طرح را امضاء کرده اند و همچنان امضاهای این طرح در حال افزایش است.

پمپئو: حضور فرزندان مقامات ایرانی در آمریکا را پیگیری می‌کنیم + ویدئو - اسپوتنیک ایران
پمپئو: حضور فرزندان مقامات ایرانی در آمریکا را پیگیری می‌کنیم + ویدئو

نقوی حسینی درباره برخی مخالفت‌ها با این طرح اظهار داشت: این نمایندگان به ما انتقاد می کنند که طرح بازگرداندن خانواده مسئولان از خارج از کشور، حقوق شهروندی و آزادی اجتماعی آنان را سلب می کند در حالی که ما به هیچ وجه به دنبال این کار نیستیم و صرفاً می خواهیم مسئولان نظام خود را مدیریت کنیم.

نماینده مردم ورامین در مجلس ایران افزود: حرف ما این نیست که خانواده و فرزندان مسئولان به خارج از کشور نروند بلکه می‌گوییم که در صورت زندگی و تحصیل خانواده‌هایشان در خارج از کشور، آنها دیگر نمی‌توانند مسئولیتی در نظام جمهوری اسلامی داشته باشند.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در انتها تصریح کرد: قطعا در کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس احکام قوی به این طرح اضافه می‌شود تا در صورتی که این مسئولان از سمت خود استعفا ندهند، دستگاه‌ها موظف به عزل آنها شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала