سخنگوی نیروهای ائتلاف در جنگ یمن: سلاح‌هایی که در حمله به عربستان استفاده شد از ایران آمده

© AFP 2023 / Marwan Naamaniسلاح‌های استفاده شده در حمله به عربستان از ایران آمده
سلاح‌های استفاده شده در حمله به عربستان از ایران آمده - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی نیروهای ائتلاف در جنگ یمن: سلاح‌هایی که در حمله به عربستان استفاده شد از ایران آمده

به گزارش اسپوتنیک به نقل از Sabq، سخنگوی نیروهای ائتلاف به رهبری عربستان سعودی در جنگ یمن اعلام کرد: "داده های اولیه نشان می دهد که حمله به تأسیسات شرکت نفت آرامکو با استفاده از سلاح های تولید شده در ایران انجام شده است." وی همچنین خاطرنشان كرد كه طبق تحقیقات ائتلاف، آنگونه كه شورشیان حوثی ادعا كرده اند، حمله از ناحیه یمن نیوده است."

المالکی سخنگوی ائتلاف عربی به رهبری عربستان خاطرنشان کرد،  با وجود تهدیدات موجود، این ائتلاف قادر به حمایت کامل از امکانات حیاتی در عربستان سعودی است.

در شب 14 سپتامبر، تاسیسات نفتی عربستان سعودی  10 فروند هواپیمای بدون سرنشین مورد حمله قرار گرفتند. مسئولیت این امر را شورشیان حوثی از جنبش انصارالله بر عهده گرفتند. بزرگترین مجتمع پالایش نفت در جهان که بسیاری از کارشناسان غربی در آن زندگی می کنند، و همچنین یک پالایشگاه نفت در منطقه که دومین میدان نفتی پادشاهی در آن واقع شده است، مورد حمله قرار گرفت.

وزیر امور خارجه آمریكا، مایكل پومپئو، ایران را به دست داشتن در این حملات متهم كرد. به گفته وی، "هیچ مدرکی مبنی بر اینکه این حملات از یمن بوده است وجود ندارد." وزارت امور خارجه ایران اتهامات مقامات آمریکا را بی اساس خواندند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала