واکنش کرملین به حمله پهپادی حوثی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی

© Sputnik / Natalia Seliverstovaواکنش کرملین به حمله پهپادی حوثی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی
واکنش کرملین به حمله پهپادی حوثی‌ها به تاسیسات نفتی عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به حمله پهپادی حوثی‌ها علیه تاسیسات نفتی بقیق و خریص عربستان سعودی واکنش نشان داد.

به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه با اشاره به اینکه ولادیمیر پوتین از حمله پهپادها به زیرساخت‌های نفتی عربستان سعودی آگاه است خاطرنشان کرد: چنین حوادثی به ثبات بازار انرژی کمکی نمی‌کند.

وزارت خارجه ایران: اتهام آمریکا به ایران برای حمله به پالایشگاه سعودی کذب است - اسپوتنیک ایران
وزارت خارجه ایران: اتهام آمریکا به ایران برای حمله به پالایشگاه سعودی کذب است

پسکوف گفت:"حمله هواپیماهای بدون سرنشین به زیرساخت های نفتی عربستان سعودی یک رویداد هشدار دهنده برای بازار نفت است." به گفته وی، طرف سعودی پس از این حمله از روسیه درخواست کمک نکرده است.

کنستانتین کوساچف، رئیس کمیته شورای فدراسیون روسیه در امور بین‌الملل نیز در واکنش به اتهامات آمریکا علیه ایران در خصوص حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی اظهار داشت: دلیلی وجود ندارد که تهران را در حمله به تأسیسات نفتی عربستان سعودی متهم کنیم، ادعاهای ایالات متحده ثابت نشده‌اند.

پیش از این مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در خصوص حملات پهپادی حوثی‌ها به دو پالایشگاه نفت در عربستان سعودی اظهار داشته بود:"با اطمینان کامل اعلام می‌کنم که مقامات ایران در پشت حملات به پالایشگاه آرامکوعربستان سعودی  قرار دارند." محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در واکنش به این ادعای وزیرخارجه آمریکا در توئیتی نوشت: شکست در فشار حداکثری پمپئو را به فریب حداکثری کشانده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала