واگذاری رصد زمین به کیوب‌ست + عکس

CC0 / Pixabay/ColiN00B / واگذاری رصد زمین به کیوب‌ست
واگذاری رصد زمین به کیوب‌ست  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
هوش مصنوعی در ارسال تصاویر و داده ها به زمین نقش اصلی را ایفا خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از European Space Agency، هوش مصنوعی در ارسال تصاویر و داده ها به زمین نقش اصلی را ایفا خواهد کرد.

این ماهواره رصد زمینی مجهز به پردازنده‌ای است که از هوش مصنوعی بهره می‌گیرد. این سیستم که ɸ-Sat یا PhiSat نام دارد بر روی یکی از دو  ماهواره مکعبی (کیوب ست) ماموریت FSSCat نصب می‌شود. این ماهواره برای انتخاب تصاویری که باید برای تجزیه و تحلیل‌های بیشتر به زمین ارسال شوند، استفاده خواهد شد.

مدیر برنامه رصد زمین در سازمان فضایی اروپا گفت: «این فناوری هوش مصنوعی اکنون با همکاری شرکا برای ارسال به فضا آماده شده است. ماموریتFSSCat ماموریتی برای رصد بهتر زمین و فراهم کردن داده‌ها و اطلاعات برای درک دقیق‌تر تغییرات آب و هوایی است.

امروزه با گسترش روزافزون ماهواره‌های مکعبی و توسعه دوربین‌های فراطیفی پیچیده نیاز به تولید سیستم‌هایی که می‌توانند از پهنای باند بالا برای نظارت زمین استفاده کنند، بسیار زیاد است. FSSCat متشکل از دو ماهواره به اندازه قوطی کفش است که مجهز به ابزارهای نوری دوگانه مایکروویو و فراطیفی و همچنین آزمایشات فناوری ارتباطات بین ماهواره‌ای هستند. این ماهواره‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که اطلاعات مربوط به میزان یخ و رطوبت خاک را در زمین ارائه می‌دهند.

​طبق گفته آژانس فضایی اروپا، یکی از ماهواره‌های مکعبی ماموریت FSSCat مجهز به یک دوربین فراطیفی است. از آنجا که این ماموریت تصاویر بسیاری را ثبت می‌کند تراشه هوش مصنوعی PhiSat آنها را مرتب کرده و تنها نمونه‌ هایی را به زمین ارسال خواهد کرد که معیارهای مناسب را برآورده می‌کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала