تمایل عراقی‌ها و اماراتی‌ها به خرید ملک در ایران +عکس

© Fotolia / Andrey Shevchenkoثروتمندان روس در چه کشورهای خانه می خرند؟
ثروتمندان روس در چه کشورهای خانه می خرند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
گزارش‌هایی مبنی بر حضور چشمگیر اتباع کشورهای همسایه به خصوص اعراب عراقی و اماراتی برای خرید املاک در استان‌های شمالی کشور ایران منتشر می‌شود.

به گزارش اسپوتنیک، شهروندان بومی منطقه شمال ایران از حضور و تمایل اعراب برای خرید املاک به واسطه دوستان ایرانی‌شان در بخش غربی استان مازندران و شرق استان گیلان خبر می‌دهند. آنها در این خصوص عنوان می‌کنند عرب‌ها دلار می‌آورند و گران‌تر می‌خرند، هرچند پیش‌تر نیز وجود این خریداران مشاهده شده بود اما گزارشات مبنی بر حضور اعراب و تمایل‌شان به خرید املاک شمالی چندان مورد توجه مردم و مسئولان قرار نگرفت.

View this post on Instagram

A post shared by Rouydad24 (@rouydad24.ir) on

یکی از شهرک‌سازان و فروشندگان املاک که در استان مازندران فعالیت می‌کند، درباره حضور مشتریان عرب در بازار املاک شمال می‌گوید: «واقعیت این است که آن‌ها دلار می‌آورند، نرخ‌ها را بالا می‌برند و مشتریان عرب هم بهتر از ایرانیها، زمین و ملک می‌خرند، مثلا یک ویلا به ارزش یک میلیارد تومان را حداقل ۲۰ درصد بیشتر می‌خرند و این به نفع فروشندگان است و فروشنده‌ها ترجیح می‌دهند بی چک و چانه، ملک را به مشتری عرب بفروشند. مشتری خارجی با حضور دوستان ایرانی خود در منطقه حضور پیدا می‌کند، چند ملک پیشنهادی را به او نشان می‌دهیم، با دوستان ایرانی‌اش مشورت می‌کند و در نهایت، تصمیم خود را می‌گیرد. پس از آن، ما ملک را به نام شخصی می‌کنیم که ایرانی است و کلید را به او تحویل می‌دهیم و اسناد به نام هموطن ما منتقل می‌شود.»

View this post on Instagram

A post shared by توئیتر فارسی (@twiit.farsi) on

جمعی از کاربران ضمن تایید این موضوع، عنوان می‌کنند چندین سال است که چنین معاملاتی صورت می‌گیرد. آنها به نمونه‌های مشابه در شهر مشهد نیز اشاره می‌کنند. گروهی از کاربران عقیده دارند نباید هیچ ملکی را به اتباع خارجی فروخت چرا که ممکن است آن منطقه برای ساکنان ناامن شود. برخی نیز عنوان می‌کنند این اتفاق می‌تواند به اقتصاد کشور کمک کند. همانطور که ایرانیان بسیاری در ترکیه و سایر کشورها خانه و زمین خریده‌اند؛ اما کاربرانی به شدت مخالف این نظر هستند و عقیده دارند به این ترتیب ایران سرنوشتی همچون فلسطین پیشرو خواهد داشت.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی برترین‌ها (@bartarinha_news) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала