نتانیاهو در آستانه معامله قرن به دیدار پوتین رفت

© Sputnik / Sergey Guneev /  مراجعه به بانک تصاویر نتانیاهو در آستانه معامله قرن به دیدار پوتین رفت
نتانیاهو در آستانه معامله قرن به دیدار پوتین رفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
بنیامین نتانیاهو برای دیدار با ولادیمیر پوتین به سوچی در جنوب روسیه سفر کرد

به گزارش اسپوتنیک، در این دیدار رهبر دو کشور در مورد وضعیت سوریه و ایران و همچنین چشم انداز "معامله قرن عربی - اسرائیلی" که توسط ایالات متحده تبلیغ شده است بحث می کنند. اما به نظر می رسد اکنون نتانیاهو بیشتر نگران انتخابات پارلمانی است.

در واقع، سفر به سوچی در سپتامبر جزیی از برنامه های از پیش تعیین شده نتانیاهو نبود نکرد. نخست وزیر اسرائیل پیش از این امسال با پوتین ملاقات کرده بود ولی شرایط داخلی اسراییل وی را به سفر به روسیه سوق داد. در هفته آینده انتخابات خارج از موعد اسراییل برگزار می شود و نتانیاهو معتقد است مذاکرات با پوتین می تواند بر رأی حزب حاکم لیکود که وی آن را رهبری می کند، تأثیر بگذارد.

انتخابات پارلمان در اسرائیل در ماه آوریل برگزار شد و حزب حاکم لیکود با رقیب اصلی خود یعنی بلوک مرکز میانه کاخول-لاوان به رهبری رئیس سابق ستاد کل بنیه گانز به مصاف هم رفت.

تاریخ انتخابات مجدد، 17 سپتامبر تعیین شده است و اکنون نتانیاهو برای کسب آرا همه تلاش خود را انجام می دهد.  بسیاری از جامعه روس زبان در اسرائیل به طور سنتی از لیبرمن، رقیب نتانیاهو و رهبر حزب "اسراییل خانه ما" ، پشتیبانی می کنند و نتانیاهو انتظار دارد مذاکرات با پوتین اعتبار وی را بین اسرائیلی ها افزایش دهد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала