توکلی: در مذاکرات، فرانسه ایران را تحقیر کرد

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / توکلی: در مذاکرات، فرانسه ایران را تحقیر کرد
توکلی: در مذاکرات، فرانسه ایران را تحقیر کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران معتقد است که اروپایی‌ها با کشورش بدتر از صدام برخورد می‌کنند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از نامه‌نیوز، احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ایران در خصوص مذاکرات با فرانسه و نتیجه بخش بودن این مذاکرات گفت: من اعتقادی به این کار ندارم چون هم مشکل  اصلی ما کمبود ارز نیست بلکه مدیریت داخلی است.

توکلی افزود: حالا به فرض دولت با فرانسه هم توافق کند و 15 میلیارد دلار طی 5 ماه بگیرد، این 15 میلیارد دلار نیز پیش آن 18 میلیارد دلار می رود و اتفاقی نمی افتد. باید در گام نخست داخل را محکم کنیم چون ادامه این نوع مدیریت حاصلش فقط ادامه از دست دادن منابع است.

فرانسه: ایران از پیام های منفی خود داری ورزد - اسپوتنیک ایران
فرانسه: ایران از پیام های منفی خود داری ورزد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: از طرفی در این مذاکرات، فرانسه ایران را تحقیر کرد. دفتر مکرون در قالب بیانیه 2 شرط گذاشت و دستور داد ایران باید در موضوع صلح خاورمیانه با ما همراهی کند. ما برای حفظ عزت ملی این همه هزینه دادیم اما متأسفانه این طور توسط فرانسه تحقیر می شویم. مکرون بعد از گفتگوی تلفنی با آقای روحانی، کنار ترامپ در کنفرانس خبری می ایستد و به صراحت می گوید "فشار اقتصادی آمریکا نتیجه داد و حالا باید ایران را به سمت مذاکره راجع به موضوعات دیگر بکشیم". این مسیر به نظر من سرانجام خوبی ندارد.

توکلی ادامه داد: اروپایی‌ها از صدام هم با ما دارند بدتر برخورد می کنند. صدام نفت را به آنها می داد و در عوضش دارو و غذا می گرفت اما حالا اروپا به ما می گوید "در عوض پول نفت، غذا و دارو می‌دهد آن هم با مبلغی که خودش تعیین می کند" با این روش ما بدهکار اروپا می شویم چون ماده اولیه دارو را نمی دهند، داروی برند را با بیش از 3 برابر قیمت مواد اولیه در اختیار ما می گذارند یعنی مصرف 1.8 میلیارد دلار در سال برای دارو به 7 میلیارد دلار افزایش پیدا می کند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала