آمریکا با ۹۸ راکتور، پرچمدار مخالفت با هسته‌ای شدن ایران است

© Photo / Vadim Jernov /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا با ۹۸ راکتور پرچمدار مخالفت با هسته‌ای شدن ایران است
آمریکا با ۹۸ راکتور پرچمدار مخالفت با هسته‌ای شدن ایران است - اسپوتنیک ایران
اشتراک
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران موضع اروپا در قبال کشورش در مسائل هسته‌ای را سرسختانه دانست.

به گزارش اسپوتنیک، علیرضا رحیمی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران با انتشار یک رشته توئیت به گزارش‌های آژانس بین المللی اتمی اشاره کرده و نوشت: آمریکا با نقض قطعنامه ۲۲۳۱ درحالی پرچمدار مخالفت با هسته‌ای شدن ایران است که خود با داشتن ۹۸ راکتور هسته‌ای در صدر جدول جهان است.

رحیمی در ادامه می‌نویسد: اروپا نیز باداشتن ۱۸۳ راکتور هسته‌ای نسبت به ایران با داشتن یک راکتور هسته‌ای با وجود برجام موضع سرسختانه در پیش گرفته است. طبق گزارش آژانس بین المللی اتمی، آمریکا با ۹۸ رآکتور فعال هسته‌ای در صدر کشورهای جهان است. چین با ۴۶، ژاپن با ۳۸، روسیه با ۳۶، کره جنوبی با ۲۴، هند با ۲۲ و ایران با یک رآکتور در رتبه های بعد قرار دارند.

​نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به اینکه چین ۱۱ و هند ۷ و کره جنوبی۵ راکتور در دست ساخت دارند، تصریح کرد: برابر گزارش آژانس بین المللی اتمی‌ کل راکتورهای فعال هسته‌ای در جهان ۴۵۰ عدد است که اروپا ۱۸۳ راکتور و خاورمیانه ۲۸ راکتور را به خود اختصاص داده‌اند. ‌۵۵ راکتور هسته ای نیز در حال ساخت است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران در انتها افزود: در ۲۰۱۸ تعداد ۹ راکتور به شبکه برق متصل شده‌اند. طبق گزارش آژانس بین‌المللی اتمی کل ظرفیت خالص تولید برق از راکتورهای هسته‌ای درجهان ۳۹۶ هزار و ۳۱۴ مگاوات است که از این میزان فرانسه با ۷۱.۷ درصد بیشترین تولید برق هسته‌ای را داشته و چین ۴۲، سوئد ۴۰، آمریکا ۱۹.۳، روسیه ۱۷.۹، انگلیس ۱۷.۷ و ایران ۲.۱ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала