ظریف: کاهش تعهدات برجام از سوی ایران، به معنای پایان مذاکرات نیست

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / ظریف: کاهش تعهدات برجام از سوی ایران، به معنای پایان مذاکرات نیست
ظریف: کاهش تعهدات برجام از سوی ایران، به معنای پایان مذاکرات نیست  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس‌جمهور ایران به‌زودی جزئیات گام سوم را اعلام خواهند کرد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران شامگاه سه‌شنبه اعلام نمود که اگر اروپایی ها تا پنج‌شنبه اقدامی در راستای اجرای تعهدات خود ذیل برجام صورت ندهند، گام سوم کاهش تعهدات هسته‌ای از سوی ایران برداشته خواهد شد و آقای رئیس‌جمهور به‌زودی جزئیات گام سوم را اعلام خواهند کرد. 

کشورهای دارای نقش پیشتاز در برجام از دیدگاه پوتین - اسپوتنیک ایران
گزارش و تحلیل
مبارزه برای حفظ برجام ادامه دارد

ظریف افزود: «البته اتخاذ گام سوم به معنای پایان مذاکره نیست. ما در بیانیه شورای عالی امنیت ملی هم اعلام کردیم که ما مذاکرات را ادامه می‌دهیم و هرگاه که طرف مقابل به اجرای تعهداتش بازگردد، ما نیز می‌توانیم اقداماتی را که در چارچوب ماده 36 برجام انجام دادیم، متوقف کنیم".

گفتنی است، بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، سطح اورانیوم غنی‌سازی شده ایران به 241 کیلوگرم رسیده که از حد مجاز 202 کیلوگرم فراتر رفته است.

در ادامه این گزارش همچنین آمده است که خلوص اورانیوم غنی‌شده ایران نیز از حد مجاز در برجام فراتر رفته است.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

 

ش

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала