امتناع ترامپ از پذیرش شرایط ایران برای آغاز مذاکره

© REUTERS / Pool / Christian Hartmannموافقت رئیس جمهور آمریکا با پیشنهاد خط اعتباری مکرون برای ایران
موافقت رئیس جمهور آمریکا با پیشنهاد خط اعتباری مکرون برای ایران - اسپوتنیک ایران
اشتراک
دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا شرایط ایران برای از سرگیری مذاکرات را رد کرد و خاطر نشان نمود که تحریم ها را لغو نمی کند.

به گزارش اسپوتنیک، ترامپ به خبرنگاران گفت: « آنها می خواهند مذاکره کنند. آنها می خواهند به معاهده دست یابند.  ایران پتانسیل زیادی دارد و آمریکا نیز به دنبال تغییر رژیم در ایران نیست.»

رئیس جمهور آمریکا افزود: « من از توجه رئیس جمهور فرانسه امانوئل مکرون متشکرم اما ما از طریق مکرون کار نمی کنیم، مردم با ما مستقیما مسئله دارند. ما می توانیم به طور مستقیم معامله کنیم.»

ترامپ ضمن پاسخ به سوال خبرنگار که او درخواست ایران برای بازگشت آمریکا به معاهده هسته ای برای آغاز مذاکره را چطور ارزیابی می کند، اطلاع داد که ایران ها در خصوص لغو تحریم ها می گویند. « آنها می گویند که وارد مذاکره نمی شوند تا زمانی که ما در برخی مسائل مانند لغو تحریم ها پیش نرویم اما این اتفاق نمی افتد. آنها به این روشی که شما توضیح می دهید،نگفتند. در هر صورت هدف نهایی یکی است و این اتفاق نمی افتد.»

پیشتر حسن روحانی رئیس جمهور ایران گفته بود که اگر آمریکا همه تحریم ها را بردارد آنها می توانند همانند گذشته به گفتگو در چارچوب گروه ۵+۱ وارد شوند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала