چرا بوش از حمله نظامی به ایران منصرف شد؟

© AFP 2023 / BEHROUZ MEHRI چرا بوش از حمله نظامی به ایران منصرف شد؟
چرا بوش از حمله نظامی به ایران منصرف شد؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سردار سپهر: زنده نگه داشتن یاد و نام شهدا ، تهاجم فکری و فرهنگی دشمنان را ناکام خواهد گذاشت.

به گزارش اسپوتنیک با استناد به اخبار منتشره در رسانه‌های داخلی، سردارمحمدحسین سپهر اعلام داشت

در 200 سال گذشته هر تهدید جنگی و هر تشر قدرت های بزرگی و هر معاهده ننگینی که دولت های نابخرد با دولت های بزرگ آن زمان بستند بخش بزرگی از کشور ما را جدا کردند.

وی در ادامه گفت:« دشمنان جنگ تمدن ها را شروع کردند و حادثه 11 سپتامبر را رقم زدند و مدیریت کردند چرا که  تمدن اسلامی، نماد و نمود جریان اقتصادی و سیاسی غرب را منهدم کرد و باید در مقابل آن می جنگیدند. همچنین حمله به عراق و افغانستان و ایران را طراحی کردند که اول می خواستند به ایران حمله کنند ولی بعضی از افراد گفتند اگر به ایران حمله کنید شروع کننده شما هستید و شکست خواهید خورد، بوش تصمیمش را عوض کرد و گفت به عراق و افغانستان حمله می کنیم و تفکر اسلامی را می شکنیم و بعد به ایران حمله می کنیم.

خروج از برجام آمریکا را منزوی می کند - اسپوتنیک ایران
بوش: خروج از برجام آمریکا را منزوی می کند

دشمنان  پس از صرف میلیاردها دلاردر عراق و افغانستان و کشتار میلیونی مردم در این 2 کشور شکست خوردند.  در جنگ هایی که شروع کردند همچون جنگ های 22 روزه و 33 روزه دشمنان خود شکست خوردند که این پیروزی ها بر اساس راهبرد انقلاب اسلامی و رهبری بود و پس از آن به سراغ راهبرد جنگ درون تمدنی رفتند یعنی مسلمان را علیه مسلمانان بشورانند که در جبهه غرب آسیا و در شامات مسلمانان را علیه اسلام حمایت کردند.

پس از آن فتنه های مختلف در ایران را شکل دادند و دانشمندان هسته ای ما را ترور کردند و مقابل پیشرفت های هسته ای ما ایستادند ولی ما اراده و تمرین شکست نکرده ایم و تمرین پذیرش قدرت های استکباری درذهن ما وجود ندارد و آشتی ما با استکبار وجود ندارد».

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала