ابراز نگرانی روسیه از حملات هوایی امارات به یمن

© Sputnik / Vladimir Astapkovich /  مراجعه به بانک تصاویر ابراز نگرانی روسیه از حملات هوایی امارات به یمن
ابراز نگرانی روسیه از حملات هوایی امارات به یمن - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه روسیه از تشدید درگیری‌های مسلحانه در جنوب یمن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش اسپوتنیک، الکسی زایتسف، معاون سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اظهار داشت که این وزارتخانه در مورد حملات نیروی هوایی امارات به ارتش یمن نگران است.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام داشت که براساس گزارش‌های دریافتی نیروی هوایی امارات متحده عربی یک سری حملات را به مواضع نیروهای دولتی یمن در عدن و استان ابین انجام داده است. به گفته منابع مختلف تعداد کشته شدگان و زخمیان نظامی و غیرنظامی بر اثر این حملات بین 150 تا 300 نفر است.

 یمن - اسپوتنیک ایران
تلاش نیروهای امارات برای تصرف یکی از شهرهای یمن

بر روی سایت وزارت امور خارجه روسیه آمده است: "افزایش این رویدادها باعث نگرانی عمیق ما شده است. تشدید درگیری‌های مسلحانه در جنوب یمن و انتقال آن به مرحله خطرناک جدید مملو از عواقب منفی نه تنها برای این کشور بلکه به طور کلی برای امنیت منطقه است.

زایتسف همچنین اضافه كرد كه تمامی طرف‌های درگیر در جنوب یمن باید با خویشتن داری حداكثری از تنش، تلفات و ویرانی‌های جدید جلوگیری كنند. وی افزود: اولویت در شرایط موجود آتش بس فوری و ایجاد یک روند مذاکره با مشارکت همه طرفین برای تثبیت اوضاع است. سازمان ملل باید نقش اساسی در ایجاد چنین گفتگو ایفا کند و وزارت امور خارجه روسیه کاملاً از تلاش‌ها برای حل بحران نظامی - سیاسی در یمن حمایت می‌کند.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه "انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. به نظر می رسد ، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند ، پشتیبانی می کند.

در ماه دسامبر 2018 طرفهای درگیری یمن برای نخستین بار تحت نظارت سازمان ملل در شهر استکهلم سوئد پشت میز مذاکره نشستند. آنها از جمله درباره مبادله اسرا، آتش بس در شهر بندری حدیده در ساحل دریای سرخ و انتقال کنترل این شهر به حوثی ها تحت کنترل سازمان ملل به توافق رسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала