پاکستان، هند را به نقض آتش بس در کشمیر متهم کرد

© AP Photo / Mukhtar Khanپاکستان، هند را به نقض آتش بس در کشمیر متهم کرد
پاکستان، هند را به نقض آتش بس در کشمیر متهم کرد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزارت امور خارجه پاکستان، معاون سفیر هند در اسلام آباد را فراخواند و نقض آتش بس توسط نیروهای هندی در خط کنترلی در منطقه مورد مناقشه در کشمیر را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه پاکستان، معاون سفیر هند در اسلام آباد را فراخواند و نقض آتش بس توسط نیروهای هندی در خط کنترلی در منطقه مورد مناقشه در کشمیر را محکوم کرد.

وزارت امور خارجه پاكستان دو شنبه شب در بيانيه اي اعلام كرد: در مورد تیراندازی که در تاریخ 27 اوت در منطقه مرزی رخ داده بود با معاون سفیر هند در اسلام‌آباد صحبت شد که در نتیجه این تیراندازی دو غیرنظامی از جمله یک کودک کشته و چهار تن دیگر زخمی شدند. 

گفتنی است مقامات دهلی نو روز 5 اوت جاری ماده 370 قانون اساسی که به منطقه جامو و کشمیر وضعیتی ویژه ارائه می‌کند را لغو کردند.

رام نات کوویند رئیس‌جمهور هند، فرمان لغو وضعیت ویژه جامو و کشمیر را امضا کرد که در ماده 370 قانون اساسی این کشور تصریح شده است.

مقامات هند اعلام کردند که اصل امتیازات ویژه دولت کشمیر تحت کنترل هند که در قانون اساسی هند برای این مناطق در نظر گرفته شده است را لغو کرده‌اند.

در پی استقلال هند و جدایی پاکستان، از سال 1947، هر دو کشور مدعی مالکیت کامل کشمیر هستند و در حال حاضر خط کنترل به عنوان مرز غیر رسمی دو کشور شناخته می‌شود.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала