بولتون: مواضع ترامپ در قبال ایران تغییر نکرده است

© AP Photo / Shakh Aivazovبولتون: تخفیف تحریم ها علیه ایران فعلاً ممکن نیست
بولتون: تخفیف تحریم ها علیه ایران فعلاً ممکن نیست - اسپوتنیک ایران
اشتراک
مشاور امنیت ملی آمریکا ترامپ را یک معامله گر می داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه اعلام کرد اگرچه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا برای مذاکره با ایران اعلام آمادگی کرده است، اما این به معنای تغییر مواضع وی در قبال ایران نیست. 

ایران تا زمانی که تحت تحریم باشد، مذاکره نخواهد کرد - اسپوتنیک ایران
ایران تا زمانی که تحت تحریم باشد، مذاکره نخواهد کرد

جان بولتون اظهار داشت: "او یک مذاکره‌کننده و یک معامله‌گر است. اما گفتگو با آنها بدین معنا نیست که وی مواضع خود را تغییر داده است. اگر چه به آنچه ترامپ تاکنون درباره برجام که خودش آن را بدترین توافق در تاریخ دیپلماسی آمریکا می‌داند، نگاه کنید دیدگاهی را خواهید دید که من فکر می‌کنم با شواهد و مستندات کافی توجیه شده است. او نمی‌خواهد همان اشتباهات رئیس‌جمهور اوباما را مرتکب شود".

وی در پاسخ به این سؤال که آیا در صورت حصول توافق احتمالی، تحریم‌ها علیه ایران لغو خواهد شد گفت: "اگر یک توافق جامع انجام شود، آن‌گاه قطعاً تحریم‌ها بلافاصله برداشته خواهد شد. وقتی ایران آماده گفتگو باشد، نشستی برگزار می‌شود."

گفتنی است، روابط آمریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ تیره تر شده است. رئیس جمهورآمریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و حمایت از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهامات قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در تاریخ 8 مه 2018، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خبر خروج واشنگتن از توافقنامه برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) را اعلام نمود. این توافقنامه موجب محدودیت در فعالیت های هسته ای ایران و جلوگیری از اقدامات یکجانبه آمریکا و شورای امنیت سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا در تحریم های یک طرفه می باشد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала