حمله پهپادهای اسرائیلی به بیروت+ویدیو

© Sputnik / Ekaterina Chesnokovaحمله پهپادهای اسرائیلی به بیروت+ویدیوе
حمله پهپادهای اسرائیلی به بیروت+ویدیوе - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس جمهور لبنان حمله پهپادهای اسرائیلی به بیروت را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، میشل عون، رئیس جمهور لبنان به حمله دو پهپاد اسرائیلی در جنوب بیروت واکنش نشان داد.

میشل عون حضور این دو هواپیمای بدون سرنشین را "تجاوز آشکار اسرائیل به ضاحیه بیروت" توصیف کرد و گفت، این اقدام اسرائیل، پرده دیگری از نقض مکرر قطعنامه 1710 است.

پیش از این سعد حریری نخست وزیر لبنان اعلام کرد كه حمله هواپیماهای بدون سرنشین اسرائیلی در حومه جنوبی بیروت، تجاوز آشكار علیه لبنان است.

میشل عون همچنین اعلام کرد که این حادثه "دلیلی تازه بر مقاصد خصمانه اسرائیل و اقدام آن به هدف گرفتن ثبات و صلح در لبنان و منطقه است."

در نخستین ساعات صبح امروز گزارش شد که دو هواپیمای بدون سرنشین اسرائیلی به دفتر مطبوعات حزب‌الله لبنان در محله ضاحیه واقع در جنوب پایتخت، بیروت حمله کردند.

دقایقی بعد شبکه الجزیره از محل حادثه گزارش کرد که شاهدان می‌گویند یک پهپاد پس از سقوط در یکی از خیابان‌های جنوب بیروت، در حال سوختن است. ساعاتی بعد ارتش لبنان در بیانیه‌ای اعلام کرد که پهپادها اسرائیلی است.

یک مسئول حزب‌الله به نام محمد عفیف با تأیید خبر این حمله که در نخستین ساعات امروز یک شنبه 25 اوت صورت گرفت به خبرگزاری فرانسه گفت: پهپاد اول سقوط کرد و هیچ خسارتی به همراه نداشت، در عین حال پهپاد دوم منفجر شد و خسارات جدی را به ساختمان دفتر خبری حزب الله در بخش جنوبی بیروت وارد آورد. بر اساس اطلاعات رسیده سه نفر که در ساختمان بودند بر اثر این انفجار، آسیب سطحی دیده اند. این حادثه چند ساعت پس از آن اتفاق افتاد که نظامیان اسرائیلی حملات هوایی در نزدیکی مرز سوریه ترتیب دادند. اسرائیلی ها اعلام کردند که به تاسیسات ایرانی در دمشق حمله کرده اند تا از حمله پهپاد ها به این کشور جلوگیری کنند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала