شکست بن سلمان در مقابله با ایران

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / محمد بن سلمان
محمد بن سلمان - اسپوتنیک ایران
اشتراک
روزنامه آلمانی در مقاله ای نوشت: ولیعهد سعودی با آنکه قدرت بالایی در داخل کشور دارد در زمینه سیاست خارجی به خصوص جنگ یمن و مقابله با ایران با شکست مواجه شده است.

به گزارش به نقل از فارس ، روزنامه "تاگس اشپیگل" آلمان در گزارشی به شکست‌های "محمد بن سلمان"، ولیعهد سعودی در منطقه و بخصوص در جنگ قدرت با ایران پرداخته و با اشاره به مقام های زیادی که وی در کشورش داشته و قدرت زیادی که در آل سعود دارد این طور نوشت: بن سلمان عربستان را به شدت تحت کنترل دارد و می خواهد این کشور را تحت هر شرایطی به قدرتی با وزنه سنگین در منطقه مبدل سازد.

 روزنامه آلمانی به این موضوع اشاره می کند که نه تنها مخالفان بن سلمان بلکه بسیاری از اعضای خانواده سلطنتی نگران سیاست های جسورانه و کودکانه وی است.

در این مطلب آمده است: بیش از چهار سال و نیم است که عربستان سعودی تلاش می کند بدون موفقیت چشمگیر به اهداف خود در یمن برسد و این کشور را مرتبا بمباران می کند. این رویکرد به اعتبار خاندان سلطتی و متحدین آن در منطقه آسیب سختی وارد کرده است.

امارات متحد عربی به عنوان شریک وفادار عربستان در جنگ یمن اطلاع داد که می خواهد عقب نشینی منظمی را از این کشور در پیش گرفته و دیگر نمی خواهد در این نبرد حضور داشته باشد. به نظر می رسد که ائتلاف نظامی ایجاد شده توسط بن سلمان در حال فروپاشی است و این برای رهبری نظامی سعودی یک شکست تلخ محسوب می شود.

در این مقاله همچنین اشاره شده است که عربستان در مناقشات طولانی مدت با ایران هم بیشتر از قبل عقب افتاده است. بنابراین تهران نسبت به اقدامات آمریکا در منطقه خلیج فارس و رویکردهای دشمنانه دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا خود را بی تفاوت نشان می دهد و بیشتر به فشارهای حداکثری ترامپ با رویکرد مقاومت حداکثری واکنش نشان می دهد.

 هیچ کس این موضوع را انکار نمی کند که "بن سلمان" در صحنه بین المللی کمتر موفق شده امتیازی بدست آورد، اما در خانه وی از قدرت خود مطمئن است. حتی قتل "جمال خاشقچی"،روزنامه نگار عربستانی احتمال زیاد به دستور وی انجام شده است تغییری در این اوضاع به وجود نیاورده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала