چرا نام نفت کش «گریس ۱» تغییر کرد؟

CC BY 4.0 / Tasnim News Agency / سفیر ایران از امکانات همکاری با بریتانیا با وجود تحریم های آمریکا سخن گفت
سفیر ایران از امکانات همکاری با بریتانیا با وجود تحریم های آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران
اشتراک
سفیر ایران در لندن بیان داشت که کشتی گریس ۱ تحت هیچ تحریمی نیست و نفت آن بر اساس بارنامه رسمی متعلق به شرکت ملی نفت ایران صادر می شود.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری فارس، ‏حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در صفحه توئیتر خود در خصوص تغییر نام نفتکش گریس ۱ نوشت: «تغییر نام نفتکش حامل نفت ایران در جبل طارق این برداشت نادرست را برای برخی ایجاد کرد که این اقدام برای دور زدن تحریمها صورت گرفته است. در حالی که ضرورت این اقدام از مخالفت پاناما با ادامه مسیر این نفتکش تحت پرچم آن کشور آغاز شد. بر اساس قوانین دریایی، پرچم کشتی تابع محل ثبت آن است.»

وی در این پیام توئیتری خاطر نشان کرد: «با تصمیم به قرار گرفتن نفتکش تحت پرچم جمهوری اسلامی ایران، لازم بود که ثبت نفتکش نیز در ایران انجام شود. طبعا با ثبت کشتی در ایران، نام جدید ایرانی برای آن انتخاب شد. تاکید می شود که این کشتی تحت هیچگونه تحریمی قرار ندارد و نفت آن نیز بر اساس بارنامه رسمی، متعلق به شرکت ملی نفت ایران است.»

نفتکش گریس ۱ روز جمعه ۲۵ مرداد به «آدریان دریا» تغییر نام داده و پرچم آن هم از پاناما به ایران تغییر کرد.

نفتکش «گریس ۱» که حامل نفت ایران بود ۱۳ تیر ماه سال جاری از سوی تفنگداران دریایی انگلیس در جبل طارق توقیف شد. جمهوری اسلامی ایران این اقدام را راهزنی دریایی انگلیس خواند و خواستار رفع توقیف این کشتی شد.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала