توضیحات صالحی درباره گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی

© Sputnik / Grigoriy Sisoyev /  مراجعه به بانک تصاویر توضیحات صالحی درباره گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی
توضیحات صالحی درباره گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
رئیس سازمان انرژی اتمی ایران از ساخته شدن سالن مونتاژ سانتریفیوژهای جدید و مدرن در اراک خبر داد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، حسین نقوی حسینی، سخنگوی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به حضور علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران در جلسه این فراکسیون در خصوص گام سوم ایران در کاهش تعهدات برجامی به نقل از صالحی گفت: سالن مونتاژ سانتریفیوژهای جدید و مدرن را ساخته‌ایم که حدود ۲۰ سانتریفیوژ IR6  در این سالن مونتاژ شده است؛ همچنین قابلیت برگشت پذیری به شرایط قبل از برجام را داریم و ظرف چند ماه آینده خبرهای خوبی از اراک خواهید شنید.

ایران  - اسپوتنیک ایران
گام سوم ایران چگونه گامی خواهد بود؟

سخنگوی فراکسیون ولایی مجلس افزود: آقای صالحی به این موضوع هم اشاره کرد که در حوزه پیشران‌ها کار کرده و دستاوردهای خوبی داشته‌ایم؛ میزان غنی سازی ما از ۳۰۰ کیلو به ۳۷۰ کیلو رسیده و روی نسل‌های IR6 و IR7 کار کرده‌ایم و همچنین IR8 را نیز در دستور کار داریم؛ ضمن اینکه برای انجام امور خود به استفاده از ظرفیت جوانان و نخبگان اهتمام و اعتقاد داریم.

چندی پیش  حسن روحانی ، رئیس جمهور ایران شصت روز به کشورهای اروپایی عضو برجام مهلت داد تا طی این مدت تعهدات بانکی و نفتی خود در برابر جمهوری اسلامی را اجرا کنند. روحانی نامه هایی با این موضوع را برای رهبران بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیه و چین نوشت و به دنبال آن روند کاهش تعهدات برجامی آغاز شد. تا به حال دو مرحله از این روند اجرا شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала