چه ناوگان هایی برای جنگ در مسیر اصلی دریایی جهان آماده هستند

© AP Photo / Iran TVچه ناوگان هایی برای جنگ در مسیر اصلی دریایی جهان آماده هستند
چه ناوگان هایی برای جنگ در مسیر اصلی دریایی جهان آماده هستند - اسپوتنیک ایران
اشتراک
تشنج اوضاع در منطقه خلیج فارس و بدنبال آن دعوت واشنگتن از همه برای متحد کردن ناوگان های دریایی برای مقابله با ایران، میتواند این مهمترین آبراه تجارت جهانی را به صحنه عملیات نظامی تبدیل کند.

به گزارش اسپوتنیک، ملوانان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران با در ویدئویی نشان دادند که چگونه یک ناوشکن بریتانیایی را با قایقهای تندرو از تنگه هرمز دور می کنند. این آبها بین خلیج عمان و خلیج فارس به عنوان یک منطقه پرخطر شناخته می شود.

تنگه هرمز یکی از مهمترین، اگر نه مهمترین، مسیرهای تجاری کره زمین است. تقریباً 40 درصد نفت جهان هر روز از طریق آن حمل می شود و هرگونه محدودیتی در حرکت تانکرها می تواند بحران انرژی جهانی را به وجود آورد.

ساحل شمالی تنگه هرمز جزیی از قلمرو ایران به حساب می آید که چندان خوشایند کشورهای غربی نیست. اگر چه تاکنون رژیم ایران در مواردی تنها به تهدید برای بستن تنگه هرمز بسنده کرده، با این حال قیمت نفت پس از چنین اظهار نظرهایی افزایش یافته است.

برنامه های آمریكا برای ایجاد ائتلاف برای گشت زنی در تنگه هرمز توسط وزیر امور خارجه، مایك پومپئو گزارش شده است. وی اعلام کرده بود: ساختار جدید از کشتی رانی در آبهای آزاد محافظت می کند و کسانی را که در این زمینه کارشکنی کنند، مجازات خواهند شد. با وجود اینکه وزیر امور خارجه آمریكا توضیح نداد كه این ائتلاف علیه چه کشوری ایجاد خواهد شد. با این حال، کاملاً واضح است که علیه ایران.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала