حمله موشکی حوثی‌ها به مواضع عربستان سعودی

© AFP 2023 / Abdullah Al-Qadryحمله موشکی حوثی‌ها به مواضع عربستان سعودی
حمله موشکی حوثی‌ها به مواضع عربستان سعودی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
نیروهای حوثی سه موشک زلزال به مواضع عربستان سعودی در عسیر شلیک کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی "المسیره"، نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه "انصارالله" سه موشک زلزال به مواضع عربستان سعودی در عسیر شلیک کردند.

بر اثر شکلیک سه فروند موشک زلزال1 به مواضع ائتلاف عربی در نزدیکی گذرگاه علب در عسیر شماری کشته و زخمی شدند. اخبار تایید شده در خصوص تعداد افراد کشته و زخمی شده وجود ندارد.

حمله جدید نیروهای جنبش انصارالله یمن به عربستان  - اسپوتنیک ایران
حمله جدید نیروهای جنبش انصارالله یمن به عربستان

پهپاد حوثی‌های یمن بار دیگر نیز فرودگاه ابها در عربستان را با پهپادهای قاصف2k هدف قرار دادند که در نتیجه آن پروازها در این فرودگاه متوقف شد.

در یمن از سال 2014 درگیری داخلی ادامه دارد. در یک طرف این درگیری نیروهای حوثی عضو جنبش شیعه "انصارالله" و در طرف دیگر آن ارتش دولتی و شبه نظامیان وفادار به عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور یمن قرار دارند که مورد حمایت جامعه بین المللی است. از سال 2015 ائتلاف عربی به ریاست عربستان سعودی پشتیبانی نظامی از نیروهای دولتی را برعهده دارد. به نظر می رسد، ایران از حوثی هایی که صنعا پایتخت یمن و بخش قابل توجهی از کشور را تحت کنترل دارند، پشتیبانی می کند.

در ماه دسامبر 2018 طرفهای درگیری یمن برای نخستین بار تحت نظارت سازمان ملل در شهر استکهلم سوئد پشت میز مذاکره نشستند. آنها از جمله درباره مبادله اسرا، آتش بس در شهر بندری حدیده در ساحل دریای سرخ و انتقال کنترل این شهر به حوثی ها تحت کنترل سازمان ملل به توافق رسیدند.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала