توقیف نفتکش ایرانی غیرقانونی بود

© AP Photo / Ebrahim Norooziسخنان جدید ظریف علیه سیاست آمریکا
سخنان جدید ظریف علیه سیاست آمریکا  - اسپوتنیک ایران
اشتراک
ظریف:تحریم های اتحادیه اروپا در مورد ایران صدق نمی کنند. هیچ چیزی تغییر نکرده است

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایرنا، محمد جواد ظریف ضمن انتشار تصاویر دو نامه سفارت ایران در لندن به وزارت خارجه انگلیس دوباره ادعای دولت لندن بر نقض قوانین تحریم های اتحادیه اروپا توسط کشتی ایرانی را رد کرد.

وزیر خارجه ایران روز 15 ماه اوت در پیامی توییتری متذکر شد که سفارت ایران در لندن به اطلاع وزارت امور خارجه بریتانیا رساند که تحریم های اتحادیه اروپا در مورد ایران صدق نمی کنند. هیچ چیزی تغییر نکرده است و توقیف نفتکش گریس ۱، صددرصد غیرقانونی بوده است.

 سیاست های ترامپ در پیش بردن تروریسم اقتصادی با شکست همراه بوده است. آمریکا در پیش بردن اهداف خود در تروریسم اقتصادی علیه ایران از جمله محروم کردن بیماران سرطانی از داروهای خاص شکست خورده است. ایالات متحده سعی در سوء استفاده از سیستم قانونی برای سرقت املاک ما در آب های آزاد داشت.

به گفته وزیر خارجه ایران، این تلاش برای راهزنی دریایی، نشانه‌ای از بی‌اعتنایی ترامپ به قانون است.

دیوان عالی جبل الطارق صبح روز 15 ماه اوت تصمیم گیری در خصوص رفع توقیف نفتکش گریس 1 را به دنبال درخواست آمریکا از مقامات آن کشور و کارشکنی ایالات متحده، تا عصر روز 15 ماه اوت به تعویق انداخته بود.نفتکش گریس 1 حامل 2.1 میلیون بشکه نفت ایران که از چهارم ژوئیه امسال توسط پلیس جبل الطارق و نیروهای ویژه انگلیس توقیف شد.

انگلیس سرانجام عصر روز پنجشنبه بعد از پنج هفته نفتکش گریس 1 را که توسط دولت جبل الطارق توقیف شده بود، آزاد کرد. 

به رغم فشارها و مخالفت های بسیار آمریکا، کشتی گریس 1 حامل نفت ایران هم اکنون آزاد است و به همراه خدمه خود می تواند هر جا که بخواهد، نقل مکان کند. 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала