واکنش کاربران ایرانی به آزادی نفتکش گریس 1

© AFP 2023 / Atta Kenare واکنش کاربران ایرانی به آزادی نفتکش گریس 1

واکنش کاربران ایرانی به آزادی نفتکش گریس 1
 - اسپوتنیک ایران
اشتراک
درخواست واشنگتن در لحظه آخر یک «نمایش انزوا» علیه آمریکا می باشد.

به گزارش اسپوتنیک، در تاریخ 19 جولای کشتی "استینا ایمپرو" در واکنش ایران به توقیف نفتکش ایرانی گریس 1 در جبل الطارق متوقف نمود. "گریس 1" متهم به نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه شد. در چارچوب تحقیقات این پرونده، پلیس کاپیتان و افسر ارشد نفتکش و دو نفر از خدمه را بازداشت شده و دادگاه بازداشت آنها را تا تاریخ 15 اگوست تمدید کرده است. اما در نهایت در تاریخ 15 آگوست دادگاه جبل الطارق حکم آزادی نفتکش ایرانی گریس 1 را صادر نمود.

در این راستا، کاربران ایرانی آزادی نفتکش گریس 1 را به عنوان پیروزی بزرگی در برابر آمریکا می خوانند چرا که آمریکا در لحظه آخر تلاش خود را برای عدم آزادی این نفتکش بکار برد.

ققنوس در این رابطه می نویسد: نفتکش ایرانی آزاد شد ولی ایران فعلا نفتکش دزدان دریایی بریتانیا را آزاد نکرده. این اقتدار را مدیون دیپلماسی مقاومت هستیم.

آقای احدیان دیگر کاربر ایرانی در این خصوص می گوید: اول پیام دادند که باید کشتی‌شان را آزاد کنیم، بعد از آن پیشنهاد معاوضه‌ی همزمان کشتی‌ها را مطرح کردند و سپس عراقی‌ها را با قسم حضرت عباس واسطه قرار دادند که اول ایران کشتی‌ِشان را آزاد کند. اما در نهایت این اقتدار جمهوری اسلامی بود که گریس 1 را ازاد کرد.

​رضا نصری نیز می نویسد: ازادی گریس 1 می‌توانست - با یک هزینه حیثیتی حداقلی برای لندن - صرفاً به عنوان «پیروزی حقوقی ایران علیه بریتانیا» ثبت شود.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала