ممنوعیت سفر مسلمانان کنگره به فلسطین + عکس

© Sputnik / Iliya Pitalev /  مراجعه به بانک تصاویر چرا ترامپ نمی خواهد مسلمانان کنگره به فلسطین سفر کنند؟
چرا ترامپ نمی خواهد مسلمانان کنگره به فلسطین سفر کنند؟ - اسپوتنیک ایران
اشتراک
چرا ترامپ نمی خواهد مسلمانان کنگره به فلسطین سفر کنند؟

به گزارش اسپوتنیک با استناد به یادداشت ترامپ در توییتر، رئیس جمهور آمریکا با سفر نمایندگان مسلمان کنگره به فلسطین ابراز مخالفت کرده است. وی مخالفت آن است که ایلهان عمر و رشیده طلیب دو عضو دمکرات مجلس نمایندگان آمریکا به فلسطین سفر کنند.

ترامپ در توییتر نوشت:«اگر اسرائیل به آنها ویزا بدهد، نقطه ضعف خود را نشان داده است. آنها از اسرائیل و ملت یهود متنفر هستند و هیچکاری برای تغییر عقیده آنها نمی‌توان انجام داد. ایالات مینسوت و میشیگان دیگر آنها را انتخاب نخواهند کرد. آنها صاف و ساده مایه ننگ هستند!»

​رئیس جمهور امریکا حق ندارد اعضای مجلس نمایندگان را از سفر به خارج محروم کند. ترامپ مدتهاست که در شبکه های اجتماعی با عمر و طلیب به جدال لفظی دست می زند.ترامپ این دو نماینده را به عقاید ضدیهودی متهم می کند و آنها او را به نژادپرستی  و برخورد نادرست نسبت به مسلمانان متهم می کنند.

پیشتر ایستگاه رادیوی « کان» با استناد به گفته وزیر خارجه اسرائیل اطلاع داد که  مقامات اسرائیلی به دو عضو کنگره آمریکا عمر و طلیب ویزا ندادند. آنها به دلیل دیدگاه های خود به طرفداری از فلسطین و انتقاد از اسرائیل معروف هستند.

در خبر مربوطه آمده است:«اسرائیل تصمیم گرفت به این دو عضو کنگره آمریکا، اجازه ورود به اسرائیل را ندهد. ما اصولا اجازه ورود به افرادی که حق موجودیت ما را رد می کنند نمی‌دهیم».

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала