آزادی کاپیتان و سه خدمه نفتکش ایرانی

© AP Photo / Marcos Morenoآزادی کاپیتان و سه خدمه نفتکش ایرانی
آزادی کاپیتان و سه خدمه نفتکش ایرانی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
کاپیتان و سه نفر از خدمه نفتکش ایرانی "گریس 1" آزاد شدند

به گزارش اسپوتنیک. روزنامه "گیبرالتار کرونیکل" به نقل از مقامات جبل الطارق امروز پنجشنبه اعلام کرد، که مقامات جبل الطارق کاپیتان و سه خدمه نفتکش ایرانی "گریس 1" که اوایل ماه ژوئیه بازداشت شده بودند، را آزاد کردند.

پیش از این روزنامه "سان" با استناد به منابع نزدیک به فابین پیکاردو وزیر ارشد منطقه جبل‌ الطارق، گزارش داده بود كه "گریس 1" كه بیش از یك ماه قبل در جبل الطارق توقیف شده بود، روز پنجشنبه آزاد می شود. به گفته منابع این روزنامه، پیکاردو قصد نداشت در جلسه دادگاهی روز پنجشنبه تمدید مهلت بازداشت كاپیتان نفتکش توقیف شده را درخواست کند، به دلیل اینكه وی به وزیر ارشد جبل الطارق تعهد كتبی داده است.

درخواست آمریکا برای ادامه توقیف نفتکش ایرانی - اسپوتنیک ایران
درخواست آمریکا برای ادامه توقیف نفتکش ایرانی
روز پنجشنبه مشخص شد، که چند ساعت قبل از آزادی فرضی نفتکش ایران، ایالات متحده از مقامات جبل الطارق خواسته است تا این نفتکش را در توقیف نگه دارند. طبق گزارش روزنامه "گیبرالتار کرونیکل"، به خاطر درخواست جدید آمریکا، تصمیم رفع توقیف "گریس- 1" تا ساعت 4 بعدازظهر پنجشنبه به تعویق افتاده است.

19 جولای نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد، یک فروند نفتکش بریتانیایی با نام "استینا ایمپرو" هنگام عبور از تنگه هرمز توقیف و به بندر عباس هدایت کرده است. 23 خدمه نفتکش که در میان آنها سه شهروند روس بوده است، همچنان در نفتکش هستند و صاحب نفتکش امکان برقراری ارتباط با آنها را ندارد. ایران اعلام کرد،خدمه کشتی در سلامت کامل هستند و نفتکش وارد لنگرگاه بندرعباس شده است.

حادثه "استینا ایمپرو" در واقع واکنش ایران به توقیف نفتکش ایرانی در جبل الطارق بود. "گریس 1" متهم به نقض تحریم های اتحادیه اروپا علیه سوریه شده بود. در چارچوب تحقیقات این پرونده، پلیس کاپیتان و افسر ارشد نفتکش و دو نفر از خدمه را بازداشت کرده و دادگاه بازداشت آنها را تا تاریخ 15 اگوست تمدید کرده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала