زنی که سگش را در مسجد دفن کرده بود، بازداشت شد

© Photo / Pixabayزنی که سگش را در مسجد دفن کرده بود، بازداشت شد
زنی که سگش را در مسجد دفن کرده بود، بازداشت شد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
افرادی که لاشه سگشان را در مسجدی واقع در روستای امشه بخش سنگر دفن کرده بودند، شناسایی و دستگیر شدند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرگزاری برنا، سرهنگ پاسدار احمد نقد‌پور فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت در استان گیلان در خصوص ماجرای اخیر دفن لاشه سگ در قبرستان مسجد توسط یک خانم ۵۱ ساله خاطر نشان کرد: این خانم ۵۱ ساله، لاشه سگ را پس از مرگ در یک پارچه پوشانده و اقدام به دفن سگ در مسجد زادگاهش در روستای امشه بخش سنگر می‌کند.

فرمانده سپاه ناحیه سلمان شهرستان رشت بیان داشت: خانم متخلف به یکی از اهالی روستا که مسئولیت خاصی هم در روستا نداشته مراجعه می‌کند و از او برای دفن سگ در قبرستان کمک می‌گیرد و نهایتاً این خانم که با همکاری ۲ مرد که در کار هماهنگی برای دفن و کندن قبر به وی کمک کرده بودند دستگیر شدند.

وی در ادامه توضیح داد: اهالی محل از این موضوع به شدت ناراحت شده و بلافاصله لاشه سگ را از قبرستان مسجد خارج کرده و در محلی دور از مسجد دفن می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه خانم متخلف همراه با هم‌دستانش شناسایی شده و به مراجع قضایی تحویل داده شدند، تصریح کرد: خانم متخلف در بازجویی اعتراف کرده بود که علاقه شدیدی به آن سگ داشته و پس از مرگش به شدت ناراحت شده است البته این خانم اصالتاً اهل همان روستای امشه بخش سنگر است.

نقدپور تاکید کرد که نگهداری، حمل سگ و حتی دفن این حیوان نجس در مکانی مانند مسجد مسلمین، توهین به مقدسات، ارزش‌های دینی و مکان مسجد است و افزود: حتی نگهداری سگ به دلیل اینکه جزء حیوانات نجس محسوب می‌شود به دور از آموزه‌های دینی و اسلامی ما است.

 

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала