توسعه همکاری های علمی و آموزشی ایران و تاجیکستان

© Sputnik / Amir Isaev /  مراجعه به بانک تصاویر نماینده سازمان جهانی بهداشت: در تاجیکستان ویروس کرونا وجود ندارد
نماینده سازمان جهانی بهداشت: در تاجیکستان ویروس کرونا وجود ندارد - اسپوتنیک ایران
اشتراک
وزیر آموزش و علوم تاجیکستان نورالدین سعید و سفیر ایران در تاجیکستان محمدتقی صابری در دیدارشان در دوشنبه ، توسعه همکاری بین دو کشور را در زمینه آموزش و علوم بحث و بررسی کردند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دفتر خبری وزارت علوم تاجیکستان ، نورالدین سعید بیان داشت: َ برای توسعه همکاری (بین تاجیکستان و ایران) تمامی اعمال حقوقی انجام شده و در چارچوب توافق های امضاء شده اجرایی می شوند." وی افزود که برای توسعه همکاری تمامی اقدامات لازم تصویب شده است.

دیپلمات ایرانی تبادل دانشجو و اختصاص سهمبه برای دانشجویان دو کشور ، دفاع از پایان نامه های دانشجویان دکترای ایران در شوراهای دفاع از کمیسیون عالی تصدیق تحت ریاست جمهوری تاجیکستان را پیشنهاد داد. صابری گفت که طرف ایرانی آماده است تجربه دانشمندان و متخصصین را تبادل کرده ، کنفرانس های فرهنگی علمی مشترک برگزار نموده و کتاب های درسی را تدوین و منتشر نماید. در جریان دیدار وی برخی دیگر از جهات همکاری از جمله آموزش های فراگیر را پیشنهاد داد.

سعید به نوبه خود خاطر نشان کرد که تبادل دانشجویان بر اساس حرفه و تخصص آنها برنامه ریزی شود. وی افزود که تاجیکستان از اجرای مراسم های فرهنگی علمی مشترک و تبادل تجربه حمایت می کند.  

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала