بیانیه شورای امنیت درباره کشته شدن سه کارمند این سازمان در لیبی

© Sputnik / Dmitry Astakhov /  مراجعه به بانک تصاویر بیانیه شورای امنیت درباره کشته شدن سه کارمند این سازمان در لیبی
بیانیه شورای امنیت درباره کشته شدن سه کارمند این سازمان در لیبی - اسپوتنیک ایران
اشتراک
شورای امنیت سازمان ملل متحد کشته شدن سه کارمند اعزامی این سازمان را محکوم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، شورای امنیت سازمان ملل متحد طی بیانیه‌ای مطبوعاتی حمله به کارمندان سازمان ملل متحد در بنغازی را محکوم کرده و خواستار آن شد که مسئولان این حمله به سزای عمل خود برسند.

پیشتر اعلام شده بود که سه کارمند سازمان ملل متحد در جریان انفجار یک خودروی بمب گذاری شده در نزدیکی بازاری در غرب بنغازی کشته شدند. روز شنبه به درخواست فرانسه، شورای امنیت سازمان ملل جلسه اضطراری تشکیل داده و در جریان آن تمامی اعضا این حمله را محکوم و طرفین را به احترام عید قربان دعوت به رعایت آتش بس کردند.

40 کشته در حمله هوایی به اردوگاه مهاجران در لیبی - اسپوتنیک ایران
40 کشته در حمله هوایی به اردوگاه مهاجران در لیبی

در بیانیه شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است: "اعضای شورای امنیت حمله به هیات اعزامی سازمان ملل متحد مورخ 10 اوت 2019 در بنغازی را قاطعانه محکوم می کنند. عوامل این اقدام باید شناسایی شده و پاسخگو باشند."

اعضای شورای امنیت ضمن ابراز حمایت از برقراری آتش بس میان طرفین، تاکید کردند که این آتش بس باید توام با تقویت اعتماد میان طرفین باشد.

چهارم آوریل خلیفه حفتر، فرمانده ارتش لیبی به نیروهای خود دستور داد برای شکست "تروریست ها" به سوی طرابلس پیش روی کنند. رسانه ها گزارش دادند، که نیروهای ارتش لیبی شهر غریان و صرمان واقع در جنوب طرابلس را تحت کنترل گرفتند. 7 آوریل نیروهای مسلح وابسته به دولت وفاق ملی لیبی از آغاز عملیاتی موسوم به "اتشفشان خشم" بر علیه ارتش ملی لیبی خبر دادند.

شایان ذکر است که پس از سرنگونی محمد قذافی در سال 2011 بحران سیاسی در لیبی آغاز شد. هم اکنون دو قدرت بر کشور حکومت می کنند. در شرق لیبی، پارلمان منتخب مردم حکومت می کند و در غرب در پایتخت طرابلس دولت توافق ملی به ریاست فائض سراج حکومت می کند که تحت حمایت سازمان ملل و اتحادیه اروپا تشکیل شده است.

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала