واکنش‌های بی‌پایان به ترانه جنجالی کوچه نسترن +ویدئو، عکس

برجی با روکش طلا در یکی از محلات تهران + ویدئو
برجی با روکش طلا در یکی از محلات تهران + ویدئو - اسپوتنیک ایران
اشتراک
انتشار موزیک ویدئو کوچه نسترن اثر ابی، با مضمون سربازان و شهدای جنگ ایران و عراق واکنش‌های بسیاری را به همراه داشته است.

به گزارش اسپوتنیک، تولید و انتشار موزیک ویدئو "کوچه نسترن" با موضوع جنگ و اجرای ابراهیم حامدی با نام هنری ابی و ترانه‌ای از یغما گلرویی در فضای مجازی با طیف وسیعی از واکنش‌های کاربران و عموم مردم ایران همراه شده است.

View this post on Instagram

A post shared by روزنامه قانون (@ghanoondaily) on

این موزیک ویدئو از جوان شهیدی روایت می‌کند که به خدمت سربازی اعزام می‌شود و پس از سال‌ها وصیت‌نامه‌اش به دست مادرش می‌رسد. متن وصیت‌نامه ترانه‌ای است که سروده شده است و انتقادهای بی‌شماری به آن شده است.

View this post on Instagram

A post shared by صفحه رسمی برترین‌ها (@bartarinha_news) on

روزنامه کیهان شاعر این ترانه و خواننده این اثر را مخاطب خود قرار داد و نوشت: «نماهنگ از زبان سربازی که برای خدمت به اجبار راهی جبهه می‌شود، راوی ترس، خفت و خواری اوست که علیرغم میل باطنی و دلبستگی‌های مادی‌اش به میدان نبرد فرستاده شده است و از هیچ کوششی برای تحقیر روحیه ملی و حماسی دفاع از وطن واگذار نمی‌کند. جالب آنجاست که این نماهنگ توسط خواننده‌ای جنگ طلب اجرا شده که حامی تحریم و فشار به ایران برای براندازی جمهوری اسلامی است.»
و درباره شاعر این ترانه نیز چنین نوشت: «کسی که با هر بادی به اهتزاز در می‌آید و صرف تامین معاش شخصی‌اش اصلی‌ترین انگیزه برای سرودن است. او که تا دیروز با نهادهای حاکمیتی داخل ایران قرارداد می‌بست و از جمهوری اسلامی ارتزاق می‌کرد، امروز سراینده نماهنگی ضدمیهنی شده که توسط جریان افراطی جنگ طلب خارج کشور تولید شده است. گلرویی پیش از این نیز بارها کینه شخصی‌اش را به جمهوری اسلامی نشان داده بود، اما مسئولان فرهنگی کشور با او به تعامل پرداخته بودند.»

 

View this post on Instagram

A post shared by axotxt (@axotxt) on

علاوه بر واکنش برخی خبرگزاری‌ها، کاربران در صفحات اجتماعی نیز به این اثر و مضمون آن واکنش‌های بسیار نشان دادند. 
جمع زیادی از کاربران عنوان می‌کنند کسانی که در جنگ ایران و عراق به دفاع از کشور ایران ایستادند و جنگیدند، با افتخار این کار را انجام داده‌اند و این اثر این واقعیت و تاریخ را تحریف کرده است. آنها از فرار خواننده این اثر از ایران در زمان جنگ یاد می‌کنند و این سوال را مطرح می‌کنند که چگونه ابی پس از چهل سال از خون شهدا دم می‌زند؟!

View this post on Instagram

A post shared by مرز ما عشق است... (@saeed_27361) on

کاربرانی این اثر را خیانت مشترک ابی و یغما گلرویی به ایران می‌دانند، آنها عنوان می‌کنند ابی یک وطن‌فروش است که خود فروختگی‌اش را با نخواندن ترانه خلیج‌فارس در دبی ثابت کرده است. این کاربران اعتقاد دارند ایرانی‌ها نباید پس از این به کنسرت او بروند.
جمعی از کاربران نیز، عدم همراهی سلبریتی‌های ایرانی را در راستای خردگرایی و فرهنگ‌سازی درست در باب میهن‌دوستی، سیاست و آزادی ملت خود بیان می‌کنند و نمونه این اتفاقات را یادآور می‌شوند.

کاربرانی نیز این اثر را کاملا بی‌نقص و قوی می‌دانند که واقعیت را به تصویر کشیده است اما روایتی وارونه از دفاع مقدس و شهداست، که به ماجرای کوه دانشگاه هم اشاره دارد و عقیده دارند بیشترین اثر را بر مخاطب خواهد گذاشت.

View this post on Instagram

A post shared by مرز ما عشق است... (@saeed_27361) on

نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала